انجمن مدیران ساختمان

11826
گودبرداری غیر اصولی حادثه آفرید
تاریخ : 1398/8/9 11:9:0< کد خبر : 11826
بی احتیاطی در حین گودبرداری برای احداث بنای جدید، موجب ریزش قسمتی از ساختمان مسکونی مجاور شد.
گودبرداری غیر اصولی حادثه آفرید
به گزارش پایگاه خبری 125، وقتی شهروندان متوجه بروز این حادثه شدند با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست کمک کردند که بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 6 به همراه گروه امداد و نجات 4 به سرعت با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 11:12 روز گذشته به خیابان قیطریه، خیابان تواضعی روانه شدند.
به گفته مهدی صادقی فرمانده آتش نشانان اعزامی، در یک قطعه زمین، کارگران به منظور ساخت بنای جدید مشغول گودبرداری بودند که ناگهان دیوارهای ساختمان مسکونی سه طبقه که در مجاورت محل گودبرداری قرار داشت، ریزش کرد.
وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه، با قطع برق و گاز ساختمان ایمن سازی های لازم را انجام دادند و از رفت و آمد ساکنان و شهروندان در اطراف محل حادثه جلوگیری به عمل آوردند.
این فرمانده آتش نشانی اضافه کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید وقبل از رسیدن نیروهای عملیاتی در محل حادثه، ساکنین از این خانه خارج شده بودند، وی تصریح کرد: آتش نشانان پس از جستجو و اطمینان از محبوس نشدن افراد در زیر آوار خاک و سنگ، تذکرات ایمنی را به مسئولان کارگاه ساختمانی ارائه کردند و محل حادثه را برای بررسی و اقدامات بعدی تحویل عوامل شهرداری دادند.م3
عکس: منطقه سه عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119410