انجمن مدیران ساختمان

11830
نجات سه نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و آتش
تاریخ : 1398/8/12 11:22: کد خبر : 11830
آتش نشانان در عملیات خود موفق به مهار آتش و نجات جان ساکنان ساختمان پنج طبقه مسکونی شدند.
نجات سه نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و آتش
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، پس از برقراری تماس‌ همسایگان و ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه ی ۱۲۵ مبنی بر آتش گرفتن طبقه زیرین این ساختمان و نیز گرفتار شدن چند نفر از ساکنان درداخل طبقات , ستاد فرماندهی آتش نشانی ساعت ۱۹:۵۴ ذقیقه روز گذشته نیروهای عملیات ایستگاههای ۱۱۳، ۴۸، ۲۴ و تیم نجات ۲ به همراه نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی را به بلوار ابوذر، خیابان مسلم جنوبی رهسپارکرد.
رضا مجریانی معاون منطقه ی ۸ عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حاضر شده بود، دراین باره گفت: آتش سوزی در طبقه ی منفی یک ساختمان پنج طبقه مسکونی که از آن بعنوان انباری های ساختمان استفاده میشد و مملو از اجناس مازاد و اضافی بود، اتفاق افتاد.
وی اضافه کرد: دود و حرارت حاصل از این آتش سوزی علاوه بر اینکه تمام فضای این ساختمان را فرا گرفته بود منجر به محبوس شدن چند تن از ساکنان نیز در داخل واحدها ی مسکونی شده بود.
این معاون عملیات آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز محل و ایمن کردن آن با تقسیم شدن به چند گروه و کشیدن دو رشته لوله ی آبدهی برای خاموش کردن آتش سوزی و نجات محبوسین وارد ساختمان شدند.
مجریانی افزود: نیروهای آتش نشانی با جستجو درطبقات مختلف ساختمان و داخل واحد های مسکونی موفق شدند سه نفر از ساکنان شامل یک زن 50 ساله، یک دختر 14 ساله و نیز یک پسر بچه 5 ساله را نجات دهند که همگی آنان با استفاده از نردبان و دستگاه تنفسی از داخل ساختمان بیرون آورده شدند.
وی در ادامه اظهار داشت: پس از به کنترل درآمدن شعله های آتش و جلوگیری از سرایت و پیشروی آن به طبقات فوقانی و نفوذ به طبقه ی منفی یک برای یافتن کانون آتش، آتش نشانان با کمک فن های مکش هوا مشغول تخلیه ی دود شدند.
معاون منطقه 8 عملیات آتش نشانی خاطرنشان کرد: تلاش چندین ساعته ی آتش نشانان سرانجام ایمن شدن ساختمان را برای ساکنین به ارمغان آورد که با تحویل نجات یافتگان به عوامل اورژانس برای انجام معاینات اولیه، مشخص شد که هیچ صدمه ای به این افراد نرسیده بود.
شایان ذکر است کارشناسان آتش نشانی برای تشخیص علت وقوع این آتش سوزی و همچنین برآورد میزان خسارات وارده به بررسی آن پرداختند.م8
عکس: تربیت بدنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119427