انجمن مدیران ساختمان

11838
آتش سوزی ساختمان پنج طبقه مسکونی در سعادت آباد
تاریخ : 1398/8/14 14:6:0 کد خبر : 11838
آتش سوزی یک واحد مسکونی در ساختمان پنج طبقه مسکونی واقع درکوی سعادت آباد تهران با حضور به موقع آتش نشانان مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.
آتش سوزی ساختمان پنج طبقه مسکونی در سعادت آباد
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان در ساعت 10:30 دقیقه صبح دیروز با سامانه 125 سازمان آتش نشانی و اعلام آتش سوزی دریک واحد مسکونی، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاههای 25، 58، 124 و نجات 3 به همراه خودروهای نردبان، تشک نجات و کامیونت خاور حامل دستگاه تنفسی را به محل حادثه واقع در سعادت آباد، خیابان علامه طباطبایی شمالی اعزام کرد.
به گفته بهنام ریاضی مدیر منطقه 2 آتش نشانی تهران که از همان لحظات اول در محل آتش سوزی حضور داشت در مورد این حادثه گفت: آتش سوزی در طبقه پنجم یک ساختمان پنج طبقه مسکونی 20 واحدی اتفاق افتاد و در جریان آن یکی از واحدهای مسکونی به مساحت تقریبی 126 متر مربع از قسمت اتاق خواب دچار آتش سوزی شد.
وی افزود: هنگام رسیدن آتش نشانان، شعله های این آتش سوزی درحال سرایت به قسمت های دیگر این واحد مسکونی بود و همچنین دود بسیار زیادی، محیط این ساختمان را فرا گرفته بود که نیروهای عملیاتی به سرعت مشغول عملیات شدند.
مدیر عملیات آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول به تخلیه ساکنان ساختمان مشغول شدند و توانستند تعداد 20 نفر از ساکنان را از داخل ساختمان به سلامت خارج کنند.
ریاضی افزود: گروه دوم آتش نشانان هم بلا فاصله با کشیدن یک رشته لوله آبدهی، خود را به کانون آتش در قسمت اتاق خواب رساندند و موفق شدند در کمترین زمان ممکن، شعله های این آتش سوزی را خاموش کنند.
وی درادامه اظهار داشت: در این حادثه یک آتش نشان در حین عملیات، مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.
مدیر منطقه 2 عملیات آتش نشانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان در ادامه دود های حاصله را به وسیله فن های فشار قوی از داخل واحد مسکونی و نیز ساختمان به بیرون تخلیه کردند.
شایان ذکر است علت بروز این آتش سوزی هم اکنون ازسوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م2
عکس: محمد کیانی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119450