انجمن مدیران ساختمان

11840
آتش سوزی در خیابان شاندیز
تاریخ : 1398/8/16 9:9:0< کد خبر : 11840
آتش سوزی یک آپارتمان مسکونی در خیابان شاندیز تهران با تلاش همه جانبه آتش نشانان مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.
آتش سوزی در خیابان شاندیز
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده خروج دود و آتش از یک واحد مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای 70 و 38 و تیم نجات 5 را در ساعت 15:02 دقیقه بعد از ظهر روز گذشته به محل حادثه واقع در یافت آباد شرقی، خیابان شاندیز اعزام کرد.
محمدحسین قربانی افسر آماده منطقه چهار عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: در طبقه سوم یک ساختمان 5 طبقه 10 واحدی، یکی از واحدهای مسکونی آن به مساحت 75 متر مربع به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شد و همچنین دود ناشی از این آتش سوزی تمام طبقات این ساختمان را فراگرفت.
وی افزود: هنگام رسیدن نیروهای آتش نشان در محل حادثه، شعله های آتش درحال سرایت به منازل مجاور و نیز طبقات دیگر بود که آنان بلافاصله عملیات خود را برای مهار این آتش سوزی مهیب آغاز کردند.
این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان با رعایت نکات ایمنی، همزمان با قطع برق و گاز ساختمان و با لوله کشی به داخل ساختمان به مقابله با این آتش سوزی پرداخته و شعله ها را قبل از سرایت آن به اطراف مهار و خاموش کردند.
وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت و آتش نشانان تعدادی از ساکنان این ساختمان که در طبقات محبوس شده بودند را نجات داده و به سلامت از داخل ساختمان خارج کردند.
قربانی علت وقوع این آتش سوزی و نیز برآورد میزان خسارات وارده را از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی اعلام کرد و گفت: نیروهای آتش نشانی پس از لکه گیری کامل این آتش سوزی، دود های انتشاریافته در طبقات ساختمان را به وسیله فن های فشارقوی به بیرون تخلیه کردند.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119456