انجمن مدیران ساختمان

11841
خودرو سواری در پارکینگ آتش گرفت
تاریخ : 1398/8/16 12:8:0 کد خبر : 11841
آتش سوزی خودرو سواری در پارکینگ یک ساختمان مسکونی در خیابان ولی عصر با حضور به موقع آتش نشانان، قبل از گسترش و سرایت آن به اطراف مهار و خاموش شد.
خودرو سواری در پارکینگ آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه ساعت 10:45 دقیقه روز گذشته توسط ساکنان این ساختمان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 11، 84 به همراه گروه امداد و نجات 3 و یک دستگاه نردبان و دو دستگاه خودروی حمل دستگاه تنفسی و تشک نجات این سازمان به محل حادثه در خیابان ولیعصر، نبش خیابان میرداماد اعزام شدند.
به گفته محمد افشاری رئیس ایستگاه 11 آتش نشانی تهران که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور یافته بود دراین مورد گفت: یک دستگاه خودرو سواری پراید که در داخل پارکینگ یک ساختمان مسکونی قرار داشت به دلیل نامشخصی دچار آتش سوزی شد.
وی اضافه کرد: هنگامی که به داخل پارکینگ در طبقه منفی دو این ساختمان مسکونی رسیدیم دود زیادی تمام فضای پارکینگ را فراگرفته و به داخل طبقات ساختمان و واحدهای مسکونی نیز نفوذ کرده بود.
افشاری تصریح کرد: آتش نشانان که مجهز به دستگاه تنفسی شده بودند، درمیان دود غلیظ ناشی از آتش سوزی خودرو، وارد پارکینگ شدند و به سرعت با استفاده از لوله های آبرسان آتش نشانی به مقابله با آتش خودرو پرداختند و آن را در زمانی کوتاه خاموش کردند.
وی افزود: گروه دیگری از آتش نشانان همزمان به جستجو در طبقات پرداختند و موفق شدند تعداد 11 نفر از ساکنان که در میان دود گرفتار شده بودند را از داخل ساختمان خارج کنند.
رئیس ایستگاه 11 خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه، دودهای انتشار یافته در داخل ساختمان را به وسیله فن های فشار قوی تخلیه کردند و همچنین تذکرات ایمنی لازم را به ساکنان ارائه کردند.
گفتنی است علت وقوع این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119458