انجمن مدیران ساختمان

11848
نجات جان دو کارگر در آتش سوزی کارگاه کفاشی
تاریخ : 1398/8/19 10:41: کد خبر : 11848
دو کارگر جوان که در آتش سوزی یک کارگاه کفاشی در محله زمزم(نعمت آباد) گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان از میان دود و آتش نجات یافتند.
نجات جان دو کارگر در آتش سوزی کارگاه کفاشی
به گزارش پایگاه خبری 125، کارگران با مشاهده شعله های آتش که در مجاورت مواد قابل اشتعال ایجاد شده بود در تماس با سامانه 125 درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در ساعت 18:45 دقیقه روز گذشته به سرعت آتش نشانان ایستگاههای 28 و 65 را به محل حادثه واقع در محله زمزم، خیابان متین اعزام کرد.
آرش مهدیان فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: در قسمت زیر زمین یک ساختمان دو طبقه مسکونی که از آن بعنوان کارگاه کفاشی استفاده می شد، مقدار زیادی کفش، کتانی و زیره انواع کفش دچار آتش سوزی شد.
وی اضافه کرد: به دنبال وقوع این حادثه، سه نفر کارگرکفاشی که تبعه افغانستان بودند در داخل زیرزمین بدام افتادند که یک نفر قبل از رسیدن نیروهای امدادی توانست از داخل دود و آتش خارج شود ولی دوکارگر دیگردرداخل زیر زمین محبوس شده و دیگر قادر به خروج از محل نشدند.
فرمانده آتش نشانان اعزامی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، با بستن دستگاه تنفسی وارد زیر زمین 60 متر مربعی شده و همزمان با استفاده از لوله های آبدهی و خاموش کردن شعله های آتش، دوفرد محبوس شده که دو مرد 22 و 19 ساله بودند را به بیرون هدایت کردند.
مهدیان درادامه گفت: نیروهای آتش نشانی پس از مهار شعله های آتش، با استفاده از دستگاه تهویه مخصوص آتش نشانی، دود های حاصله را به خارج از کارگاه زیرزمینی تخلیه کردند و سپس تذکرات ایمنی لازم را به کارگران گوشزد کردند.
شایان ذکر است که علت بروز این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119477