انجمن مدیران ساختمان

11849
مانور آتش نشانی در ساختمان های بلند
تاریخ : 1398/8/19 11:29: کد خبر : 11849
مانور امداد و نجات و مقابله با آتش سوزی در ساختمان های بلند در منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد.
مانور آتش نشانی در ساختمان های بلند
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانورعملیاتی صبح دیروز با حضور آتش نشانان ایستگاههای 98 و 102 در شهرک اکباتان، فاز 2، بلوک 7 به اجرا درآمد.
سعید اظهری رئیس ایستگاه 98 آتش نشانی تهران در تشریح این مانور گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی به صورت همزمان زنگ ایستگاه های مذکور به صدا در آمد و آتش نشانان بلافاصله به سوی محل مانور حرکت کردند.
وی افزود: نیروهای آتش نشانی پس از رسیدن به محل مانور به سه گروه تقسیم شدند، گروه اول بعد از تجهیز خود به دستگاه تنفسی اقدام به قطع برق و گاز مجموعه کرده و سپس مصدومین گرفتار را از طبقات ساختمان به بیرون هدایت کردند و گروه دوم نیز به طور همزمان با کشیدن لوله آبرسانی در قسمت های مختلف این ساختمان به خاموش کردن آتش فرضی اقدام کردند و سومین گروه نیز دود ناشی از آتش سوزی را از داخل ساختمان تخلیه کردند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تعداد زیادی ساختمان بلند در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی نیروهای این منطقه، تمرین های عملیاتی دراین نوع ساختمان ها به طور مرتب برگزار شود تا آتش نشانان علاوه بر آمادگی کامل در مقابله با حوادث دربرج ها و ساختمان های بلند، اطلاعات خود را نیز در این خصوص به روزرسانی کنند.م1
عکس: محمد کیانی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119479