انجمن مدیران ساختمان

11852
نشست هم اندیشی اجرای فاز دوم مانورهای عملیاتی شبانه
تاریخ : 1398/8/20 10:14: کد خبر : 11852
نشست هم اندیشی معاونت آموزش و معاونت عملیات سازمان آتش نشانی در خصوص اجرای فاز دوم مانور های عملیاتی شبانه در مرکز آموزش ایثارگران برگزار شد.
نشست هم اندیشی اجرای فاز دوم مانورهای عملیاتی شبانه
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، به همت معاونت آموزش و تربیت بدنی و مشاركت فعالانه معاونت عملیات، دومین مرحله از مانور های(آموزشی _ عملیاتی) شبانه، شب گذشته در مركز آموزش بین المللی ایثارگران با موفقیت برگزار شد.
در این نشست، دومین مرحله از مانور های عملیاتی شبانه با حضور مدیر منطقه 8 عملیات، مدیر مركز ایثارگران، مدیران حوزه آموزش، روسای ایستگاه های شماره(9 و 2)، نیروهای عملیاتی ایستگاه های شماره(1_2_9 - 15)، افسران ایمنی مناطق(2و 5) و همچنین با نظارت و ارزیابی تعدادی از كارشناسان مجرب و متخصص حوزه آموزش و عملیات واقع در مركز آموزش بین المللی ایثارگران آغاز شد.
(مجید آرون) معاون آموزش و تربیت بدنی با بیان این مطلب ابراز داشت: این مانور به منظور ایجاد هماهنگی بین نیروهای عملیاتی در راستای یكسان سازی رویه عملیاتی جستجو در دود و تاریكی، سازماندهی نیروها در صحنه حادثه با هدف ارتقاء توان عملیاتی و فكری فرماندهان در حین بحران، همكاری تیمی بین ایستگاهی، ارزیابی و مدیریت صحنه عملیات و در نهایت شناخت مدیران عملیات از نیروهای تحت امر خود به منظور عملكرد موثر در ماموریت های احتمالی برای امداد رسانی بهینه به شهروندان و مهار به موقع آتش سوزی ها در آتش سوزی ها و حوادث برگزار شد.
وی افزود: به منظور اجرای مهارت های تاكتیكی عملیاتی شامل اجرای سیستم فرماندهی ICS، انتقال فرماندهی، اطفاء حریق ساختمان شبیه ساز مسكونی تجاری، عملیات جستجو و نجات، خروج ایمن مصدومین، استفاده از تیفور برای جابجایی خودرو در شناسایی مواد شیمیایی و ایمنی خطرات پست برق هر شب در مركز آموزش بین المللی ایثارگران انجام خواهد شد.
عکس: مرکز آموزش


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119488