انجمن مدیران ساختمان

11856
سقوط سه طبقه ای مردی در چاهك آسانسور
تاریخ : 1398/8/21 15:22: کد خبر : 11856
مرد 60 ساله ای به علت نقص فنی در درب آسانسور به داخل چاهک آسانسورساختمان چهار طبقه مسکونی سقوط کرد.
سقوط سه طبقه ای مردی در چاهك آسانسور
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه عصر دیروز رخ داد و ستاد فرماندهی با اطلاع یافتن از آن، ساعت 17:11 دقیقه آتش‌نشانان ایستگاه 70 و گروه امداد و نجات 5 مستقر در ایستگاه 38 را به محله فلاح، خیابان سجاد شمالی اعزام کرد.
مصطفی خوش خواهش فرمانده آتش نشانان اعزامی، در مورد چگونگی وقوع این حادثه گفت: یکی از ساکنان یک ساختمان چهار طبقه مسکونی از طبقه سوم به قصد رفتن به طبقات پایین، وارد اتاقک آسانسور شد، غافل از این که کابین آسانسور در این طبقه متوقف نبود و درطبقات دیگر قرار داشت.
این فرمانده آتش نشانی افزود: او دکمه آسانسور را زد که به علت نقص فنی، درب آسانسور بدون وجود اتاقک در طبقه سوم، بازشد و این مرد نیز بدون توجه به وجود کابین، به داخل فضای چاهک آسانسور وارد شد که به علت نبود اتاقک، ناگهان تا انتهای چاهک آسانسور در طبقه اول سقوط کرد.
وی تصریح کرد: این مرد 60 ساله بر اثر این حادثه به سختی دچار آسیب دیدگی شد به طوری که قادر به هیچ حرکتی نبود.
خوش خواهش تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع سیستم برق آسانسور، با استفاده از تجهیزات نجات، این شخص را از داخل چاهک آسانسور بیرون آورده و تحویل امدادگران اورژانس دادند.
وی با اشاره به این که علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است، اضافه کرد: مصدوم با توجه به صدمات وارده بلافاصله به وسیله آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.
یکی از کارشناسان آتش نشانی در این خصوص به شهروندان توصیه کرد که درهنگام وارد شدن به کابین آسانسور حتما دقت کنند که کابین درآن طبقه وجود داشته باشد به همین منظورباید توجه داشته باشند که درهنگام ورود به کابین آسانسور، اگر تصویر خود را در کابین ندیدند مطمئن باشند که کابین در آن طبقه وجود ندارد. لازم است گفته شود که نصب آینه در کابین آسانسورها به همین جهت تعبیه شده است که افراد متوجه حضور و یا عدم حضور کابین آسانسور شوند.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119499