انجمن مدیران ساختمان

1186
نجات 28 شهروند از میان دود و آتش یک مجتمع مسکونی 28 واحدی
تاریخ : 1397/10/11 15:27 کد خبر : 1186
28 نفر از ساکنان یک مجتمع چهار طبقه مسکونی با حضور به موقع آتش نشانان از میان دود و آتش نجات یافتند.
نجات 28 شهروند از میان دود و آتش یک مجتمع مسکونی 28 واحدی
به گزارش پایگاه خبری 125، پس از اطلاع رسانی یک مورد حادثه آتش سوزی به سامانه 125 از سوی ساکنان یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای 4، 67، 91 و گروه امداد و نجات 1 را به همراه خودروهای حامل دستگاه های تنفسی، تشک نجات و نردبان هیدرولیکی ساعت 18:17 شب گذشته به خیابان شوش، نرسیده به میدان شوش، خیابان شهید بوربور اعزام کرد.
علیرضا جبارزاده معاون عملیات منطقه 5 آتش نشانی تهران که از لحظات اولیه همراه با آتش نشانان در محل حادثه حضور یافته بود، در این باره گفت: یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 که درداخل پارکینگ و طبقه منفی یک ساختمان چهار طبقه مسکونی پارک بود به علت نامشخصی آتش گرفت.
وی افزود: دود و حرارت حاصل از این آتش سوزی به سرعت در طبقات ساختمان در حال گسترش بود به طوریکه ساکنین امکان خروج از درب اصلی ساختمان را نداشتند.
جبارزاده ادامه داد: تعدادی از ساکنان به دلیل دود شدید در راهروها در داخل واحدهای مسکونی خود گرفتار شده بودند البته دراین میان تعدادی دیگر از ساکنان خود را به طبقات بالا و پشت بام رسانده بودند و تقاضای کمک می کردند.
معاون عملیات منطقه 5 آتش نشانی در مورد چگونگی عملیات نیروهای آتش نشانی اظهار داشت: با توجه به تعداد بالای گرفتارشدگان بلافاصله نیروهای عملیات سه ایستگاه کامل آتش نشانی و یک گروه نجات، تشک و نردبان در محل حاضر شده و پس از قطع جریان برق و گاز، با تجهیزات کامل از چند جهت اقدام به مهار و خاموش کردن شعله های آتش و همچنین نجات محبوسین از طریق نردبان و راه پله ها کردند.
وی اضافه کرد: دراین عملیات خوشبختانه با عکس العمل سریع آتش نشانان 18 نفر زن، 4 نفر مرد و 6 دختر و پسر از طبقات به بیرون از ساختمان انتقال پیدا کردند.
جبارزاده با اعلام اینکه تعدادی از ساکنان در قسمت های مختلف ساختمان گرفتار شده بودند، افزود: دو نفر از نجات یافتگان که دو زن 23 و 42 ساله بودند به دلیل استنشاق دود و حرارت حال عمومی مناسبی نداشتند.
وی گفت: نیرهای عملیاتی این دو زن را به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند که بلافاصله به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.
جبارزاده تصریح کرد: در این حادثه هم چنین یکی از آتش نشانان که زنی 72 ساله و سنگین وزن را از طبقه چهارم به خارج از ساختمان انتقال داده بود، از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.
وی ادامه داد: همزمان گروه دوم آتش نشانان با تجهیزات ویژه، خود را به راهروها و طبقات این ساختمان رساندند و پس از جستجوی فراوان، 6 نفر زن، مرد و کودک را به سلامت از ساختمان خارج کردند.
معاون منطقه 5 عملیات این سازمان با اعلام اینکه خوشبختانه حال عمومی تمامی ساکنین خوب گزارش شده است، خاطرنشان کرد: علت این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117193