انجمن مدیران ساختمان

11868
نجات 15 شهروند در آتش سوزی انباری ساختمان اداری، تجاری
تاریخ : 1398/8/30 11:58: کد خبر : 11868
آتش سوزی اتاقک کارگری و انباری در طبقات زیرین یک ساختمان چهار طبقه اداری و تجاری واقع در شمال تهران، قبل از گسترش بیشتر و سرایت آتش به انباری های دیگر با تلاش به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
نجات 15 شهروند در آتش سوزی انباری ساختمان اداری، تجاری
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه ساعت 22:10 دقیقه شب گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 6، 88 و گروه امداد و نجات 4 این سازمان به همراه خودرو های حامل دستگاه تنفسی و تشک نجات و همچنین یک دستگاه خودرو نردبان 64 متری به محل حادثه در خیابان اندرزگو، خیابان شریفی نسب اعزام شدند.
سید احمد رسولی افسر آماده منطقه سه عملیات سازمان آتش نشانی تهران با بیان این که محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه اداری و تجاری بود، افزود: آتش سوزی در طبقه منفی شش این ساختمان و در قسمت اتاقک کارگری و یک انباری به وسعت 10 متر مربع و مملو از لوازم مستعمل و ضایعات اتفاق افتاد.
وی با اشاره به شعله ور بودن کامل این اتاقک وانباری و همچنین انتشار شدید دود حاصل از این آتش سوزی به طبقات فوقانی و نیز یک رستوران در طبقه همکف، اضافه کرد: ازآنجائیکه احتمال آن میرفت ساکنان این ساختمان در طبقات فوقانی در میان دود های انتشاریافته گرفتار شده باشند، آتش نشانان بلافاصله به طور همزمان عملیات نجات و خاموش کردن آتش را آغاز کردند.
رسولی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی با استفاده از چند رشته لوله آبدهی به سرعت به مقابله با این آتش سوزی پرداخته و شعله های آتش را پیش از سرایت آن به طبقات فوقانی مهار و خاموش کردند.
افسر آماده منطقه سه آتش نشانی تاکید کرد: هنگامی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند با توجه به انتشار شدید دود در طبقات و هوشیاری اهالی و اطلاع رسانی به موقع آن به دیگر افراد در طبقات فوقانی ساختمان که رستوران نیز بود، همه افراد حاضر در ساختمان به سرعت از طریق راه پله ها در حال تخلیه ساختمان بودند که با حضور آتش نشانان در محل و راهنمایی آنان، همگی به سلامت به خارج از ساختمان هدایت شده و به محل امن انتقال پیدا کردند.
وی با اشاره به این که خوشبختانه به هیچ یک از ساکنان این ساختمان و افراد حاضر دراین مکان آسیب جانی نرسید. خاطرنشان کرد: در این حادثه بیش از 15 نفر از شهروندان توسط نیروهای آتش نشانی از میان دود و آتش نجات پیدا کرده و به بیرون از ساختمان منتقل شدند.
این افسر آماده آتش نشانی درخاتمه اعلام کرد که درحال حاضر کارشناسان آتش نشانی منطقه علت بروز این آتش سوزی را در دست بررسی قرار داده اند.م3
عکس: عبدالرضا ناهیدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119537