انجمن مدیران ساختمان

11876
هوشیاری همسایگان مانع از مرگ سه شهروند شد
تاریخ : 1398/9/5 15:30:0 کد خبر : 11876
با اطلاع رسانی بموقع یک حادثه گازگرفتگی توسط ساكنین یک ساختمان مسکونی به آتش نشانی، سه نفر از اعضای یک خانواده از مرگ حتمی نجات یافتند.
هوشیاری همسایگان مانع از مرگ سه شهروند شد
به گزارش پایگاه خبری 125، مقارن با ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه عصر روز گذشته پس از تماس های همسایگان با سامانه ی ۱۲۵ مبنی بر احتمال گاز گرفتگی ساكنین یک آپارتمان در ساختمان مسکونی شان، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاه ۳۷ و تیم نجات ۲ این سازمان را به شهرك مسعودیه، خیابان ابومسلم، كوچه رحیمی روانه كرد.
حمیدرضا حسین ریكا فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد این حادثه ابراز داشت: در یک واحد مسکونی به مساحت 70 مترمربع دریك ساختمان سه طبقه ی سه واحدی به دلیل نشت گاز منوکسیدکربن یک مادر حدودا ۲۵ ساله و دو فرزند پسر ۴ و ۵ ساله اش دچار مسمومیت شده و از هوش رفته بودند.
وی اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی پس از قطع گاز و برق ساختمان و رعایت موارد ایمنی اقدام به باز كردن درب این واحد مسکونی كردند كه پس از وارد شدن به داخل منزل با پیکر های یک زن و دو کودک مواجه شدند که بیهوش در اتاق ها افتاده بودند.
حسین ریكا تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از باز كردن تمام راههای ورودی هوا به داخل منزل، تا رسیدن عوامل اورژانس، مشغول احیای این سه نفر شدند.
وی در ادامه ابراز داشت: بحمداله با تلاش نیروهای آتش نشانی حال عمومی هرسه نفر بنا به اظهار پزشک مساعد شده و از مرگ حتمی نجات پیدا کردند که بلافاصله با رسیدن عوامل اورژانس این مادر و دوکودکش به بیمارستان انتقال یافتند.
این فرمانده ی آتش نشانی به شهروندان توصیه کرد که در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری و آبگرمکن حتما نكات ایمنی را رعایت کنند.م8
عکس: سبحان حسن پور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119567