انجمن مدیران ساختمان

1193
فرو رفتن چرخ خودرو در محل فروکش پارکینگ ساختمان
تاریخ : 1397/10/16 14:37 کد خبر : 1193
نشست زمین در پارکینگ یک ساختمان مسکونی سبب فرو رفتن یکی از چرخ های خودرو سواری در محل فروکش کف پارکینگ شد.
فرو رفتن چرخ خودرو در محل فروکش پارکینگ ساختمان
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در پی وقوع این حادثه و اعلام آن توسط ساکنان ساختمان مسکونی به سامانه 125، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 23:17 شب گذشته آتش نشانان ایستگاه 55 را روانه محل حادثه درجنت آباد مرکزی، بلوار بعثت کرد.
به گفته فرمانده تیم آتش نشانان اعزامی، این حادثه در قسمت پارکینگ یک ساختمان 5 طبقه مسکونی 10 واحدی اتفاق افتاد که براثر آن چرخ جلوی خودروی سواری پژو پارس به محل نشست زمین و سوراخ پدیدار شده، افتاد و خودرو دیگر از محل فروکش بیرون نیامد.
مجتبی لطفی در مورد چگونگی وقوع این حادثه گفت: ظاهرا راننده خودرو درحال حرکت در داخل پارکینگ طبقه منفی یک این ساختمان بود که ناگهان قسمتی از کف پارکینگ در زیر چرخ های جلوی خودروسواری نشست کرد و یک چرخ آن به داخل حفره ای که عمق آن سه متربود، فرورفت.
وی علت اولیه این حادثه را ترکیدگی لوله های فاضلاب و شسته شدن تدریجی خاک زیر ساخت کف پارکینگ این ساختمان ذکر کرد و افزود:آتش نشانان با حضور در محل با استفاده از جرثقیل دستی(تیفور) خودروی سواری را از داخل گودال بیرون آوردند.
لطفی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی پس از ایمن کردن محل، با استفاده از نوار هشدار زرد رنگ مانع تردد در این محیط شدند و همچنین از ساکنان ساختمان خواستند که برای پیشگیری از حوادث هر چه سریعتر نسبت به تعمیرکف پارکینگ اقدام کنند.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117233