انجمن مدیران ساختمان

1198
15 متر سقوط به دلیل عدم استفاده از تجهیزات ایمنی
تاریخ : 1397/10/20 9:41: کد خبر : 1198
یک کارگر 24 ساله بر اثر بی احتیاطی کارگر و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی از طبقه چهارم به داخل چاهک آسانسور افتاد و به سختی مجروح شد.
15 متر سقوط به دلیل عدم استفاده از تجهیزات ایمنی
به گزارش پایگاه خبری 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 12:06 دقیقه ظهر روزگذشته آتش نشانان ایستگاه 83 و تیم امداد ونجات 6 را به محل حادثه در نازی آباد، خیابان رجایی، میدان بهشت اعزام کرد.
داود بختیاری افسر آماده منطقه 7 عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: یک کارگر سیمان کار تبعه افغانستان مشغول سیمان کاری دیواره چاهک آسانسور بود که ناگهان از طبقه چهارم به پایین سقوط کرد و به عمق 15 متر و در انتهای چاهک در طبقه منفی یک افتاد.
وی افزود: آتش نشانان و نجاتگران خود را به فرد سقوط کرده رساندند و به سرعت با رعایت موارد ایمنی و با استفاده از تجهیزات نجات، کارگر نیمه جان که از قسمت سر، صورت و دست و پا دچار مصدومیت شده بود را به سطح زمین منتقل کردند و جهت انتقال به مرکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس دادند.
این افسرآماده آتش نشانی در ادامه گفت: بنابر اظهار دیگر کارگران و شاهدان حاضر در محل، به رغم وجود تجهیزات ایمنی و کمربند حمایتی مخصوص کار در ارتفاع، این کارگر از تجهیزات استفاده نکرد که درحین کار به دلیل از دست دادن تعادل خود سقوط کرد و دچار آسیب دیدگی شدید شد.
تحقیقات بیشتر در این خصوص توسط کارشناسان در حال انجام است.م7
عکس: حمید امدادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117262