انجمن مدیران ساختمان

1203
ریزش نمای ساختمان دو خودرو را له کرد
تاریخ : 1397/10/27 13:13 کد خبر : 1203
ریزش ناگهانی بخشی از نمای فلزی-آجری از بالاترین قسمت یک ساختمان پنج طبقه مسکونی به داخل کوچه باعث متلاشی شدن دو خودروسواری شد اما خوشبختانه به رهگذران صدمه ای نرسید.
ریزش نمای ساختمان دو خودرو را له کرد
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، وقوع این حادثه ساعت 15:40 دقیقه بعد از ظهر روز گذشته توسط شاهدان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستادفرماندهی آتش نشانی تهران، بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاههای ۳ و ۹۹ به همراه گروه امداد و نجات ۹ این سازمان به خیابان ۱۷ شهریور، خیابان حیدری رهسپار شدند.
مصطفی اسدزاده افسر آماده ی منطقه ی ۸ عملیات سازمان آتش نشانی تهران درباره ی چگونگی وقوع این حادثه گفت: نمای فلزی –آجری(قسمت پیشانی) در بالاتری بخش جلویی یک ساختمان پنج طبقه مسکونی به دلیل عدم توجه در ایمنی ساخت و ساز به یکباره از جا کنده شده و به پایین و داخل کوچه فروریخت.
وی اضافه کرد: با توجه به زمان وقوع حادثه و کم بودن تردد افراد در کوچه خوشبختانه هنگام وقوع این حادثه هیچ عابری از محل گذر نمی‌کرد، به همین خاطراین حادثه مصدومی نداشت.
این افسرآماده آتش نشانی ادامه داد: به هنگام بروز این حادثه، دودستگاه خودروسواری پژو 206 و پیکان درکوچه و مقابل این ساختمان پارک بودند که براثر فروریختن تیرآهن و میله های فلزی و مقداری آجر و نخاله ساختمانی بر روی این دو وسیله نقلیه، خسارات زیادی به آنها وارد شد.
اسدزاده تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از مسدود کردن کوچه برروی عبور خودروها و عابرین، با انتقال ابزار و تجهیزات به پشت بام این ساختمان 5 طبقه، ابتدا اقدام به مهار نرده های لبه ی پشت بام کردند و سپس به منظور جلوگیری از سقوط نرده ها، با رعایت نکات ایمنی به وسیله فرز موتوری این نرده ها رابرش داده و از بالای ساختمان جمع آوری کردند.
وی در خاتمه اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی پس از انجام اقدامات ایمنی در محل حادثه و همچنین درخواست حضور عوامل شهرداری منطقه در محل برای انجام اقدامات قانونی، تذکرات ایمنی لازم را نیز به ساکنین ساختمان ارائه کردند.
گفتنی است تحقیقات بیشتر در خصوص دلایل وقوع این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه دردست انجام است.م8
عکس: آیدین سرور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117326