انجمن مدیران ساختمان

1211
منزل مسکونی در نبود ساکنان آن آتش گرفت
تاریخ : 1397/10/30 12:10 کد خبر : 1211
یک منزل مسکونی در غرب تهران شب گذشته به هنگام نبود ساکنان آن طعمه آتش سوزی شد اما با حضور به موقع آتش نشانان به سرعت مهار و خاموش شد.
منزل مسکونی در نبود ساکنان آن آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس همسایگان درساعت 22:37 دقیقه شب گذشته با سامانه 125 و اعلام مشاهده خروج دود از یک واحد مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 102، 55 و نیز خودرو حامل دستگاه تنفسی را به خیابان پیامبر، خیابان اسکندرزاده اعزام کرد.
به گفته محمد اصغری افسر آماده منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران، هنگامی که به محل حادثه رسیدیم دود زیادی از یک آپارتمان مسکونی در طبقه پنجم ساختمان پنج طبقه ای خارج می شد.
وی با اعلام این که حادثه در زمانی اتفاق افتاد که هیچ یک از ساکنان در داخل واحد مسکونی حضور نداشت، افزود: آتش نشانان به سرعت وارد عمل شده و پس از گشودن در ورودی این واحد مسکونی، بلافاصله به مقابله با شعله های آتش که در آشپزخانه بوقوع پیوسته بود، پرداختند.
اصغری در ادامه اظهار داشت: آتش نشانان بلافاصله با قطع جریان برق و گاز محل حادثه به دو گروه تقسیم شدند و ضمن تخلیه همسایگان از داخل ساختمان، به جستجوی محبوسین احتمالی اقدام کردند.
این افسر آماده آتش نشانی اضافه کرد: گروه دیگری از آتش نشانان همزمان با کشیدن یک رشته لوله آبدهی، این آتش سوزی را قبل ازسرایت آن به دیگر نقاط این واحدمسکونی مهار و کاملا خاموش کردند.
وی تاکید کرد که هم اکنون علت بروز این حادثه ازطرف کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117346