انجمن مدیران ساختمان

1213
بروز انفجار شدید در ساختمان هشت طبقه تجاری اداری
تاریخ : 1397/11/2 15:49: کد خبر : 1213
انفجار مهیب گاز شهری در موتورخانه ساختمان هشت طبقه اداری تجاری باعث تخریب دیواره کانال تاسیساتی طبقات(رایزر) از طبقه پنجم تا طبقه هشتم شد.
بروز انفجار شدید در ساختمان هشت طبقه تجاری اداری
به گزارش پایگاه خبری 125، همزمان با رخداد این حادثه و تماس شاهدان با سامانه 125، بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 97، 61 و 89 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 14:22 روز گذشته به خیابان پاسداران، خیابان اختیاریه جنوبی رهسپار شدند.
حمیدرضا خلج آبادی رئیس ایستگاه 97 آتش نشانی با اشاره به این که محل حادثه یک ساختمان هشت طبقه تجاری اداری بود، افزود: در قسمت موتورخانه این ساختمان به دلیل نشت گاز شهری و تجمع آن در موتورخانه و رایزر طبقات، انفجار مهیبی رخ داد که بر اثر آن دیواره و سقف رایزر از طبقه پنجم تا طبقه هشتم تخریب شد.
وی تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت با قطع برق و گاز، محل حادثه را ایمن سازی کردند و سپس با بکارگیری تجهیزات فردی وارد ساختمان شدند و به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند که خوشبختانه مشخص شد در زمان وقوع این حادثه کسی در ساختمان حضور نداشت.
وی ادامه داد: نیروهای عملیاتی پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و دادن تذکرات ایمنی، این ساختمان را برای انجام اقدامات لازم به مسئولین ساختمان تحویل دادند.
خلج آبادی در پایان تاکید کرد: هم اکنون علت وقوع این حادثه توسط كارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م3
عکس: منطقه سه عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117374