انجمن مدیران ساختمان

1238
مانور مهار آتش سوزی و نجات محبوسین در مجتمع تجاری غرب تهران
تاریخ : 1397/11/25 9:36: کد خبر : 1238
مانور مهار آتش سوزی در یک مجتمع تجاری واقع در غرب تهران با روش "سیستم فرماندهی حادثه" توسط آتش نشانان منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی برگزار شد.
مانور مهار آتش سوزی و نجات محبوسین در مجتمع تجاری غرب تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانورکه شامل آبرسانی، مهار آتش سوزی، تهویه و نجات محبوسین بود توسط آتش نشانان سه ایستگاه با موفقیت در محل یک مجتمع تجاری موسوم به مگامال به اجرا درآمد.
سعید اظهری رئیس ایستگاه 98 آتش نشانی تهران در تشریح چگونگی برگزاری این مانورابراز داشت: این تمرین عملیاتی براساس سیستم فرماندهی حادثه(ICS) و با حضور آتش نشانان ایستگاه های 20، 34، 98 و نردبان 64 متری ایستگاه 98 و تانکر ایستگاه 20 در مجتمع تجاری مگا مال واقع در بزرگراه شهید ستاری شمال به جنوب پایین تر از برزگراه شهید فهمیده در منطقه یک عملیات این سازمان برگزار شد.
وی افزود: سناریوی این مانور شامل آتش سوزی موتورخانه مجتمع تجاری در طبقه منفی یک و احتمال سرایت به قسمت پارکینگ خودرو ها و همچنین انبار کالا این مجتمع بود که دود زیادی داخل مجتمع و طبقات بالا را فرا گرفته و نیز تعدادی از افراد هم در داخل مجتمع محبوس شده بودند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی در ادامه گفت: آتش نشانان بی درنگ عملیات آبرسانی و نجات محبوسین احتمالی و همچنین تهویه را انجام دادند و از گسترش آتش سوزی به قسمت های دیگر جلوگیری کردند.
اظهری در خاتمه تاکید کرد: با توجه به وجود تعداد زیادی مجتمع های تجاری در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی نیروهای آتش نشانی این منطقه، این گونه تمرین های عملیاتی به طور مرتب برگزار شود تا آتش نشانان علاوه بر آمادگی کامل درمقابله با حوادث، اطلاعات خود را نیز در این مورد به روزرسانی کنند.م1
عکس: امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117538