انجمن مدیران ساختمان

1244
برگزاری مانور آتش نشانان جنوب تهران در یک مجتمع بزرگ صنعتی
تاریخ : 1397/11/25 13:24 کد خبر : 1244
مانور خاموش کردن آتش سوزی با آب و کف خاموش کننده توسط پنج گروه از آتش نشانان در یک مجتمع صنعتی واقع درجنوب تهران برگزار شد.
برگزاری مانور آتش نشانان جنوب تهران در یک مجتمع بزرگ صنعتی
به گزارش پایگاه خبری 125، طی هماهنگی های به عمل آمده مسئولین منطقه 7 عملیات سازمان آتش نشانی تهران با هیئت مدیره مجتمع صنعتی صدرا، آتش نشانان ایستگاه های این منطقه عملیاتی شامل ایستگاههای 9، 47، 90، گروه نجات 17 و گروه هزمت(ویژه مقابله با حوادث خطرناک و مواد شیمیایی) و همچنین تانكر آب 30 هزار لیتری، خودروی فوماتیك، خودروی حامل كف و خودروی حامل دستگاه تنفسی در محل این مجتمع صنعتی دست به اجرای مانور زدند.
بهنام ریاضی مدیر منطقه 7 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در خصوص برگزاری این مانور گفت: با توجه به آتش سوزی های گسترده در سالهای اخیر به ویژه امسال در این مجتمع صنعتی، طی هماهنگی با مسئولین این مجتمع مانور تركیبی آبرسانی و كف رسانی در یكی از سوله های یک هزار مترمربعی برگزارشد.
وی در مورد مشخصات این مجتمع صنعتی ابراز داشت: مجتمع مسكونی صدرا شامل 112 سوله با كاربری های مختلف از جمله انبارهای نگهداری مواد شیمیایی، تولید ابر و اسفنج، كارگاه های چوب بری و انواع كاربری های صنعتی است كه با توجه به بازدید های انجام شده توسط كارشناسان آتش نشانی، این سوله های صنعتی فاقد امكانات اطفایی و یا دارای حداقل امكانات ایمنی است.
این مدیر عملیات آتش نشانی هدف از برگزاری این مانور را كاهش مخاطرات احتمالی، همكاری های لازم با مسئولین این مجتمع برای شناسایی كاربری ها و اماكن مخاطره آمیز، شناخت نیازهای مجتمع و همچنین آشنایی با مسیرهای دسترسی جهت ارائه خدمات با سرعت بیشتر و هرچه تمام تر اعلام کرد.
وی در پایان از نیروهای شركت كننده در این مانور، مسئولین این منطقه عملیاتی، هیئت مدیره و كاركنان این مجتمع صنعتی بواسطه همكاری مناسب دراجرای این تمرین عملیاتی تقدیر و تشكر کرد.م7
عکس: منطقه هفت عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117543