انجمن مدیران ساختمان

1245
خودروی سواری در محاصره آتش
تاریخ : 1397/11/27 12:32 کد خبر : 1245
آتش سوزی خودروی سواری در پارکینگ منفی یک ساختمان مسکونی در خیابان سیمون بولیوار با حضور به موقع آتش نشانان دو ایستگاه مهار و خاموش شد.
خودروی سواری در محاصره آتش
به گزارش پایگاه خبری 125، حادثه آتش سوزی یک دستگاه خودروی سواری ساعت 05:48 صبح امروز توسط ساکنین این ساختمان به سامانه 125 اطلاع داده شد و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 94 و 55 این سازمان را به همراه خودروی حامل دستگاه های تنفسی به محل حادثه در خیابان سیمون بولیوار، خیابان پنج تن، خیابان ارکیده اعزام کرد.
محسن فخری فرمانده آتش نشانان اعزامی که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: یک دستگاه خودرو سواری هیوندای در طبقه منفی یک ساختمان مسکونی به دلیل نامعلوم دچار آتش سوزی شده بود.
وی افزود: هنگامی که به داخل پارکینگ در طبقه منفی یک این ساختمان چهار طبقه با یک طبقه زیرین رسیدیم دود بسیار زیادی تمام فضای پارکینگ به مساحت دو هزار و پانصد مترمربع را فراگرفته و دود آن نیز به داخل طبقات فوقانی ساختمان و واحدهای مسکونی نفوذ کرده بود.
فخری تصریح کرد: آتش نشانان پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی درمیان دود غلیظ ناشی از آتش سوزی خودرو، وارد پارکینگ شدند و به سرعت با استفاده از لوله های آبرسانی به مقابله با شعله های آتش در پارکینگ پرداخته و آن را در مدت زمان کوتاهی مهار و خاموش کردند.
وی افزود: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به جستجو در طبقات پرداختند که خوشبختانه تمامی ساکنان درهمان لحظات اولیه از ساختمان خارج شده بودند.
فرمانده آتش نشانان با اشاره به این که خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید، خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه، دودهای متصاعد شده در داخل ساختمان را به وسیله فن های فشار قوی به بیرون از ساختمان تخلیه کردند.
گفتنی است: علت وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117546