انجمن مدیران ساختمان

12468
مهار به موقع آتش سوزی یک فروشگاه در مجتمع بزرگ تجاری
تاریخ : 1398/10/26 11:32 کد خبر : 12468
حضور سریع چهار گروه از آتش نشانان از گسترش آتش سوزی یک فروشگاه کفش و لباس در یک مجتمع بزرگ تجاری(تیراژه 2) در خیابان شهید مدنی جنوبی جلوگیری شد.
مهار به موقع آتش سوزی یک فروشگاه در مجتمع بزرگ تجاری
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 23 شب گذشته با مشاهده دود و شعله های آتش از سوی شاهدان و تماس با سامانه 125، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه های 2، 31، 93 و گروه امداد ونجات 12 به همراه خودروهای پشتیبانی را به محل آتش سوزی اعزام کرد.
محمد شهبازی فرمانده آتش نشانان ایستگاه 2 آتش نشانی تهران، درخصوص این حادثه اظهار داشت: محل حادثه یک فروشگاه کفش، کتانی و لباس به وسعت 250 مترمربع بود که درطبقه دوم یک مجتمع 7 طبقه تجاری موسوم به تیراژه 2 قرار داشت.
وی افزود: آتش سوزی در انبار مملو از کتانی به مساحت 100 مترمربع در انتهای این فروشگاه کفش و لباس اتفاق افتاد و هنگام حضور آتش نشانان، دود و آتش از داخل این انبار به بیرون زبانه می کشید و شعله های آتش لحظه به لحظه در حال گسترش به اطراف و سرایت به این فروشگاه بود.
وی اعلام کرد: کارکنان فروشگاه و نیروهای حفاظتی این مجتمع تجاری برای خاموش کردن این آتش سوزی حدود 20 دستگاه خاموش کننده دستی استفاده کردند ولی بازهم موفق به مهار آتش نشدند.
این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل حادثه پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی به سرعت به کانون آتش در انتهای فروشگاه نزدیک شده و با بکارگیری یک رشته لوله آب پرفشار آتش نشانی و همچنین یک رشته لوله آب از جعبه آتش نشانی ساختمان مجتمع به مقابله با آتش سوزی انبار کتانی پرداخته و در کمترین زمان ممکن، این آتش سوزی را مهار و کنترل کرده و همچنین از سرایت آن به داخل فروشگاه کفش و لباس جلوگیری به عمل آوردند.
شهبازی در ادامه ابراز داشت: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان عملیات تخلیه مردم از داخل مجتمع را انجام داده و با توجه به دودگرفتگی طبقه دوم، بیش از 100 نفر از شهروندان را به سلامت به بیرون از مجتمع هدایت کردند.
وی با اشاره به این که دراین حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید، تاکید کرد: علت وقوع این آتش سوزی و برآورد خسارت وارده هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.م6
عکس: محمدرضا نظری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119961