انجمن مدیران ساختمان

12474
مانور مقابله با آتش سوزی در ساختمان های بلند
تاریخ : 1398/10/28 16:4: کد خبر : 12474
مانور امداد و نجات و مقابله با آتش سوزی در ساختمان های بلند در منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد.
مانور مقابله با آتش سوزی در ساختمان های بلند
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانورعملیاتی صبح امروز با حضور آتش نشانان ایستگاههای 102 و 55 در خیابان اباذر، خیابان مقداد به اجرا درآمد.
مجتبی کدخدازاده فرمانده ایستگاه 102 در تشریح این مانور گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی به صورت همزمان زنگ ایستگاه های منطقه یک عملیات به صدا در آمد وآتش نشانان بلافاصله به سوی محل مانور حرکت کردند.
وی افزود: آتش نشانان پس از رسیدن به محل مانور به سه گروه تقسیم شدند، گروه اول بعد از تجهیز خود به دستگاه تنفسی اقدام به قطع برق و گاز مجموعه کردند و سپس مصدومین گرفتار را از طبقات ساختمان به بیرون هدایت کردند و گروه دوم نیز به طور همزمان با کشیدن لوله های آبرسانی در قسمت های مختلف این ساختمان به خاموش کردن آتش سوزی فرضی اقدام کردند و گروه دیگر نیز دود ناشی از آتش سوزی را از ساختمان تخلیه کردند.
کدخدازاده خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تعداد زیادی ساختمان بلند در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی نیروهای این منطقه، این گونه تمرین های عملیاتی به طور مرتب برگزار شود تا آتش نشانان علاوه بر آمادگی کامل در مقابله با حوادث در این نوع ساختمان ها، اطلاعات خود را نیز در این باره به روزرسانی کنند.م1
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119972