انجمن مدیران ساختمان

12475
آتش سوزی در ساختمان مسكونی قدیمی
تاریخ : 1398/10/28 16:35 کد خبر : 12475
آتش سوزی ساختمان قدیمی در دولت آباد با تلاش آتش نشانان خاموش شد و سه نفر از ساكنین از میان دود و آتش نجات یافتند.
آتش سوزی در ساختمان مسكونی قدیمی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 19:23 دقیقه شب گذشته در پی آتش سوزی در یك ساختمان مسكونی واقع در دولت آباد، خیابان غیوری كوچه دلنشین، شهروندان در تماس با سامانه 125 این حادثه را اطلاع رسانی کردندو ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 14 و 9 و گروه امداد و نجات 17 و خودرو نردبان ایستگاه 14 را روانه محل حادثه كرد.
داود بختیاری افسر آماده منطقه هفت عملیات كه از ابتدا در محل حادثه حضور داشت اظهار كرد: طبقه همكف یك ساختمان مسكونی چهار طبقه قدیمی ساخت به علت نا مشخص از قسمت پذیرایی دچار آتش سوزی شده و به طور كامل شعله ور بود و دود شعله های این آتش سوزی از فاصله دور نمایان بود.
وی افزود: بنابر گفته مالك، سه نفر از ساكنین، داخل ساختمان محبوس شده بودند که آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی، پس از قطع برق و گاز ساختمان به دو تیم عملیاتی تقسیم و گروه اول برای مهار شعله های آتش و گروه دوم نیز برای نجات محبوس شدگان وارد ساختمان شدند.
بختیاری تصریح کرد: آتش نشانان در همان دقایق اولیه توانستند هر سه مصدوم را از داخل ساختمان خارج كنند كه دو نفر آنها خانم 24 و 47 ساله به مقدار جزیی دچار دود گرفتگی و یك مرد 30 ساله نیز به طور سطحی دچار سوختگی شده بودند كه بلافاصله برای مداوا به تیم پزشكی حاضر در محل تحویل داده شدند.
وی گفت: آتش نشانان پس از مهار كامل شعله های آتش اقدام به جستجوی نهایی در محل آتش سوزی كردند و پس از تخلیه دود از داخل ساختمان و ارائه موارد ایمنی به ساكنین، ساختمان را به مالك تحویل دادند.
گفتنی است: علت این آتش سوزی توسط كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در دست بررسی می باشد.م7
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119975