انجمن مدیران ساختمان

12482
نشست صمیمانه شهردار تهران با خانواده های شهدای آتش نشان و آسیب دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو
تاریخ : 1398/11/1 11:8:0 کد خبر : 12482
همزمان با سومین سالگرد حادثه پلاسکو، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو با حضور خانواده‌های آنان، پیروز حناچی شهردار تهران، سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان عصر روز گذشته در مجتمع پذیرایی الماس شهر برگزار شد.
نشست صمیمانه شهردار تهران با خانواده های شهدای آتش نشان و آسیب دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو
به گزارش پایگاه خبری 125، پیروز حناچی شهردار تهران عصر روز گذشته در این نشست صمیمی که جمعی از مدیران شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران و تعدادی از معاونان این سازمان نیز حضور داشتند، طی سخنانی در جمع خانواده های شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو گفت: بعد از حادثه پلاسکو ۳ هزار ساختمان ناایمن شناسایی شد و تجهیزات آتش نشانی متحول شد و این ها از برکت خون شهدای آتش نشان است.
شهردار تهران در نشست صمیمانه با خانواده های گرانقدر شهدای آتش نشان و آسیب دیدگان حادثه پلاسکو در واکنش به سخنان یکی از مادران شهید این حادثه گفت: من به این مادر عزیز و داغدار و همه شما عزیزان که جگر گوشه‌تان را در این حادثه از دست دادید حق می دهم و هر چقدر هم جبران مادی برای این موضوع صورت بگیرد یک تار مو از آن جوانان رشید را جبران نمی کند. داغ دل خانواده هایی که در این حادثه به رحمت خدا رفتند و شهید شدند با مسائل مادی حل نخواهد شد. هر چند ما در این زمینه وظایفی داریم و برای آن تلاش می کنیم.
وی افزود: عزیزان شما تا آخرین لحظه برغم خطری که برایشان وجود داشت تمام تلاش خود را کردند و میدان را خالی نکردند. کسی که آتش نشانی را قبول می کند خطر را می پذیرد و این که در دل آتش خطر هست و تا آخرین لحظه وقتی می ماند اجر دیگری دارد.
حناچی با اعلام این که سومین سالگرد حادثه پلاسکو را پشت سر می گذاریم، ادامه داد: من اعتقاد دارم با توجه به همه تلخی هایی که برای خانواده های عزیز پیش آمد ولی این را بدانید که امروز به برکات ایثار شهدای آتش نشان، شهر ایمن تر شده است و اینکه تجهیزاتی نیز ما در اختیار سازمان آتش نشانی قرار دادیم که با قبل از حادثه پلاسکو قابل قیاس نیست از جمله خرید ۲۱ دستگاه بالابر حرفه‌ای برای حوادثی از جنس پلاسکو تهیه شده است.
شهردار تهران ضمن تقدیر از مدیران شهری برای خرید تجهیزات، گفت: اگر این اقدام هر چه سریع‌تر انجام نمی‌شد به دلیل تحریم‌ها با مشکلات فراوانی مواجه می‌شدیم.
وی با بیان این که یک حادثه کوچک و یک بی احتیاطی حوادثی را پیش می آورد که قبل از آن قابل پیش بینی نبود، افزود: ما در صنعت ساختمان چیزی به نام کد های ساختمانی داریم.در بند بند این کدها تعداد زیادی آدم در حوادث کشته شده اند و اینها تبدیل به درس و باید و نباید شده است مطمئنا تاثیر حضور فرزندان شما یکی از ابعادش اصلاح آیین نامه های آتش بود.
حناچی با اشاره به شناسایی سه هزار ساختمان ناایمن در شهر تهران توسط سازمان آتش نشانی، ابراز داشت: آموزش های آتش نشانی در خصوص ساختمان های بلند بعد از حادثه پلاسکو تغییر کرد و این نتیجه تلاش های فرزندان شماست که یادشان را گرامی می داریم و از آن مهمتر این که توجه به امر آموزش بیشتر شد.
وی اعلام کرد: به بنیاد مستضعفان توصیه کردیم که در طراحی ساختمان جدید یاد شهدای عزیز را گرامی بدارد؛ خوشحالم حالا این قول را به شما بدهم که بدون شک یاد این عزیزان در ساختمان جدید پلاسکو گرامی داشته خواهد شد.
شهردار تهران با اشاره به دیگر درخواست‌های خانواده شهدای آتش نشان گفت: آن بخش از تعهدات داده‌شده که در اختیار ماست را قطعا انجام خواهیم داد و آن بخش هم که مربوط به ما نیست را قول می‌دهم در حد توان پیگیری کنم.
پیروز حناچی خاطرنشان کرد: پلاسکو حادثه تلخی بود و قطعا تلخی آن برای خانواده شهدای عزیز بسیار بیشتر است. ما تلاش کردیم به برکت وجود شما و فرزندان عزیزتان، این تلخی را به یک فرصت تبدیل کنیم و ان‌شاءالله خیر این اقدامات نیز به شکل صلوات جاریه برای فرزندان شما عزیزان باقی بماند.
سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در جمع خانواده های شهدای آتش نشان و آسیب دیدگان حادثه پلاسکو به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه عملیات احداث ساختمان پلاسکو در حال اجرا است، اعلام کرد: تا نیمه دوم سال آینده عملیات احداث ساختمان به اتمام می‌رسد.
رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: حادثه پلاسکو صحنه هایی داشت که دل هر ایرانی را آتش زد.
وی با بیان اینکه عملیات احداث ساختمان پلاسکو در حال اجرا است افزود: این عملیات با جدیت در حال انجام است و تلاش می کنیم تا سال آینده این پروژه به اتمام برسد.
فتاح ادامه داد: طبق رعایت ضوابط معماری و فنی این پروژه در حال اجرا است و تلاش می کنیم ساختمان پلاسکو که به نماد ایران تبدیل شده است، به اتمام برسانیم.
رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تاکید کرد که طبقه همکف ساختمان پلاسکو را به یادمان شهدا تبدیل می کنیم.
فتاح همچنین با بیان اینکه من فرد جبهه دیده هستم و ایام جوانی از اول تا آخر در جبهه بودم گفت: افتخار می کنم من همرزم شهید قاسم سلیمانی بودم و باید راه این شهید را ادامه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: مردم ایران انسان های قدرشناسی هستند و در مراسم تشییع شهید سلیمانی و شهدای آتش نشان حضور پرشور مردم باعث دلگرمی شد.
همچنین مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این مراسم طی سخنانی گفت: امروز۳۰ دی ماه یادآور خاطره تلخ برای همه ما بود و ۱۶ نفر از بهترین های آتش نشانی در راه خدمت به مردم جان خود را از دست دادند.
مهدی داوری افزود: این حادثه فصل جدیدی ازخدمت صادقانه آتش نشانان به مردم رقم زد و مردم با خدمات صادقانه آتش نشانان بیشتر آشنا شدند.
وی با بیان اینکه مردم ملت قدرشناسی هستند گفت: در مراسم تشییع شهدای آتش نشان و همچنین مراسم شهید قاسم سلیمانی حضور مردم بی نظیر بود و این حضور به ما آموخت که مردم انسان های قدرشناسی هستند و ما آتش نشانان به این دلگرمی در راه خدمت به مردم هستیم.
دراین مراسم همچنین پدر شهید داداشی و مادر شهید نظری از شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو دراین مراسم به بیان خواسته های خانواده های شهدای آتش نشان پرداختند و خواستار شهید محسوب شدن شهدای حادثه پلاسکو از سوی بنیاد شهید شدند.
همچنین درپایان این مراسم کتاب شقایق در آتش که پژوهشی در خرصه ی شهدای خدمت است، توسط شهردار تهران رونمایی شد.
عکس: روابط عمومی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119991