انجمن مدیران ساختمان

12504
مهار به موقع آتش سوزی یک ساختمان اداری در غرب پایتخت
تاریخ : 1398/11/11 15:17 کد خبر : 12504
طبقه منفی 6 ساختمان 8 طبقه اداری در سعادت آباد تهران شب گذشته دچار آتش سوزی شد.
مهار به موقع آتش سوزی یک ساختمان اداری در غرب پایتخت
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 19:49 شب گذشته یک مورد آتش سوزی ساختمان اداری در منطقه سعادت آباد پایین تر از میدان قیصر امین پور به سامانه 125 سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله نیروهای عملیاتی چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای حمل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی  به محل حادثه اعزام شدند.
محل آتش سوزی یک ساختمان 8 طبقه اداری متعلق به یکی از بخش های مالی اقتصادی و یک ساختمان دولتی بود که 6 طبقه منفی نیز داشت.
آتش سوزی در طبقه منفی 6 اتفاق افتاد و طی آن مقداری ضایعات در کنار دستگاه های دیتا سنتر و سرور های این مرکز طعمه ی شعله های آتش شد.
این آتش سوزی با تلاش به موقع آتش نشانان مهار و شعله های آتش در همان محل  ضایعات باقی مانده و به سرعت خاموش شد و به دستگاه های دیتا سنتر و سرورها صدمه ای نرسید.
هنگامی که نیروهای آتش نشانی به محل حادثه رسیدند ، دود غلیظ تمام طبقات منفی ساختمان را فرا گرفته بود ولی نیروهای آتش نشانی به رغم این شرایط خطرناک با بستن دستگاه های تنفسی به کانون آتش در طبقه منفی رفته و این آتش سوزی را مهار و خاموش کردند.
چون این آتش سوزی در زمان تعطیلی رخ داد کارمندان در آن حضور نداشتند و فقط چند نفر پرسنل حراستی در محل حادثه بودند که خوشبختانه هیچ صدمه ای به آنها نرسید.
در این حادثه یک نفر از آتش نشانان در حین عملیات دچار آسیب دیدگی شد که تحویل امدادگران اورژانس داده  شد.
نیروهای آتش نشانی پس از خاموش کردن آتش، با استفاده از فن های قوی دود های انتشار یافته در طبقات منفی را به بیرون تخلیه و محل حادثه را کاملا ایمن کردند.
شایان ذکر است علت وقوع این حادثه هم اکنون توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران تحت بازرسی است.



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120045