انجمن مدیران ساختمان

12510
اجرای طرح پایش زمستانه منازل در دو محله جنوب تهران
تاریخ : 1398/11/13 14:55 کد خبر : 12510
طرح پایش ایمنی زمستانه منازل در دو محله ی جنوب تهران توسط كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران به اجرا درآمد.
اجرای طرح پایش زمستانه منازل در دو محله جنوب تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی هماهنگی های به عمل آمده توسط واحد آموزش و پیشگیری منطقه هفت عملیات با مسئولین ایمنی سرای محله ی اقدسیه و جوانمرد قصاب جهت اطلاع رسانی حضور كارشناسان منطقه هفت عملیات سازمان آتش نشانی تهران در خانه ها، صبح روزگذشته تعدادی از مسئولین و كارشناسان سازمان آتش نشانی به همراه مربیان آموزش عمومی منطقه هفت عملیات این سازمان، این طرح را اجرا كردند.
بر اساس این گزارش، عزیز غلامی نسب مدیر منطقه هفت عملیات سازمان آتش نشانی تهران در خصوص برگزاری این طرح گفت: طرح پایش ایمنی خانه به خانه به صورت سازمانی بوده و در تمامی محله های شهر تهران از بافت قدیمی تا جدید در حال اجرا است كه صبح دیروز طی هماهنگی های صورت پذیرفته تعداد 25 نفر از كارشناسان منطقه هفت عملیات این سازمان به همراه 24 نفر از مربیان آموزش عمومی در دو محله جوانمرد قصاب و اقدسیه شهرری حضور یافته و پس از گروه بندی به اجرای این طرح پرداختند.
وی افزود: كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران با محوریت پیشگیری از حوادث احتمالی گاز گرفتگی ضمن بازدید از محل زندگی شهروندان، اقدام به برطرف سازی نا ایمنی های موجود كرده و موارد ایمنی را به همراه توزیع بروشور آموزشی ارائه كردند.
مدیر منطقه هفت عملیات اعلام كرد: در منازلی كه افراد ناتوان و یا كم توان حضور داشتند كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ضمن ارائه موارد ایمنی و آموزش های لازم، اقدام به نصب دتكتور(سنسور) گاز مونوكسید كربن كردند تا از وقوع حوادث گاز گرفتگی در این منازل جلوگیری شود.
غلامی نسب در پایان پس از بازدید های به عمل آمده، به شهروندان توصیه كرد: در فصل سرما و هنگام استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز، هرگز از لوله های انعطاف پذیر(آكاردئونی) برای دود كش استفاده نكنند. شیب دودكش ها به هیچ وجه به سمت پایین نبوده و قطعات لوله دودكش باید كاملا دودبند و محكم به هم متصل شده باشد، دودكشهای بخاری در زمان استفاده و روشن بودن بخاری ها و وسایل حرارتی حتما باید داغ بوده و شعله های آتش در هنگام سوختن به رنگ آبی باشد و همچنین در انتهای دودكش ها درخارج از ساختمان حتما باید از كلاهك H استفاده كنند تا جان شهروندان به خطر نیفتد.
وی خاطرنشان كرد: علائم گازگرفتگی شامل سر درد، سرگیجه، سیاهی رفتن چشم ها و حالت تهوع است كه هنگام احساس این علائم، سریعا درب و پنجره های محیط را باز كرده، شعله های وسایل گاز سوز را كم كرده و محل را برای مدت كوتاهی ترك كنند و پس از تماس با سامانه 125 درخواست حضور كارشناس نمایند.م7
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120063