انجمن مدیران ساختمان

12511
قاتل خاموش غافلگیر شد!!
تاریخ : 1398/11/14 11:0: کد خبر : 12511
با هوشیاری ساکنان یک ساختمان مسکونی، زوج جوانی که دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شده بودند، از مرگ حتمی نجات یافتند.
قاتل خاموش غافلگیر شد!!
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، پس از اینکه همسایگان یک ساختمان مسکونی متوجه ی عدم پاسخگویی زوج جوان شدند همزمان با نگرانی و عاجز ماندن از باز کردن درب، بلافاصله با سامانه ی ۱۲۵ تماس گرفتند و درخواست کمک فوری کردند. ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ زنگ ایستگاه ۱۱۷ را ساعت ۱:۰۵ بامداد امروز به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم نجات ۹ عازم خیابان پیروزی، ابتدای خیابان دهم فروردین شدند.
اکبر نمکی فرمانده ی آتش نشانان در این باره اظهار داشت:نیروهای عملیات پس از رسیدن به محل حادثه با توجه به حساسیت موضوع، به سرعت درب منزل را بازکردند و با جسم نیمه جان زوج جوان روبرو شدند.
وی افزود: زوج جوان بر اثر استنشاق گازمونواکسید کربن بی‌حال و بی رمق نقش بر زمین شده بودند که آتش نشانان بلافاصله با باز کردن تمام راههای ورودی هوا، تا رسیدن عوامل اورژانس با استفاده از دستگاه تنفسی اقدام به اکسیژن رسانی و اجرای کمک های اولیه به هر دو نفر کردند.
نمکی تصریح کرد: با حضور تیم پزشکی اورژانس و معاینه ی اولیه زوج جوان مشخص شد که خطر مرگ حتمی از آنان دور و با توجه به اقدامات اولیه ی آتش نشانان اوضاع عمومی هر دو مساعد اعلام و برای انجام معاینات پزشکی به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی گفت: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و ارائه تذکرات ایمنی به بستگان زوج و همسایگان به عملیات خود پایان دادند.
کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی علت این حادثه هستند.م۸
عکس: سبحان حسن پور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120064