انجمن مدیران ساختمان

12738
منزل قدیمی دو طبقه متروکه ای فرو ریخت
تاریخ : 1398/11/15 12:35 کد خبر : 12738
یک منزل متروکه قدیمی دو طبقه واقع در خیابان دماوند بر اثر فرسودگی کاملا ریزش کرد اما به کسی آسیبی نرسید.
منزل قدیمی دو طبقه متروکه ای فرو ریخت
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه به آتش نشانی، ستاد فرماندهی این سازمان بی درنگ ساعت 4:12 بامداد امروز، آتش نشانان ایستگاه 120و نجات 9 را به خیابان دماوند، خیابان زاهد گیلانی اعزام کرد.
آتش نشانان در زمانی کمتر از سه دقیقه به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند دریکی از کوچه های این محله، یک ساختمان دوطبقه قدیمی که به گفته همسایگان مدتی بود به خاطر قدمت اش تخلیه شده بود، بدون این که در مجاور آن گودبرداری و یا کارساختمانی انجام شود، به علت فرسوده بودن به یکباره تخریب شد ه است.
بنا به اظهار شاهدان درلحظات نخست، سقف یکی از طبقات فرور ریخت و زمانی که آتش نشانان در محل حضور داشته و درحال بررسی آن بودند ناگهان سقف دیگر این ساختمان به طورکامل ریزش کرد البته باتوجه به پیش بینی نیروهای آتش نشانی در خصوص احتمال ریزش بخش دیگر این ساختمان و انجام احتیاط های لازم، به هیچ یک از افراد حاضر در محل صدمه ای نرسید.
بر اساس این گزارش، یدالله مددی معاون منطقه شش عملیات سازمان آتش نشانی که در محل حادثه حضور پیدا کرده بود، در این مورد گفت: در ابتدای وقوع این حادثه سقف قسمتی ازاین ساختمان دوطبقه قدیمی به مساحت تقریبی 150مترمربع ریزش کرد که پس از حضور آتش نشانان در محل، قسمت دیگری از سقف این ساختان قدیمی فرو ریخت.
وی افزود: با توجه به حجم زیاد آوار و اطلاعاتی که همسایگان در اختیار نیروها ی عملیاتی قرار دادند گویا این منزل بیش از دو ماه است که خالی از سکنه است، به همین خاطر آتش نشانان برای اطمینان خاطر از حضور شخص یا اشخاصی در زیر آوار با همکاری عوامل هلال احمر و با کمک سگ های زنده یاب مشغول جستجودر زیر آوارشدند که هیچ فرد و یا افرادی پیدا نشد.
معاون منطقه 6 عملیات آتش نشانی در مورد علت بروز این حادثه ابراز داشت: با توجه به بررسی های اولیه احتمال دارد این منزل قدیمی براثر قدمت و فرسودگی زیاد ریزش کرده باشد که البته تحقیقات بیشتردر خصوص تعیین علت بروز این حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی این منطقه در دست انجام است.
لازم به توضیح است خیلی از افراد هستند که در گوشه و کنار شهر، املاکی قدیمی دارند که به هردلیل از جمله اختلاف خانوادگی و یا مسائل مربوط به ارث و میراث، منزل و ساختمان قدیمی خود را به صورت متروکه رها کرده اند و حتی برخی از این اماکن متروکه درو پنجره ی مستحکمی هم ندارند به گونه ای که افراد بی خانمان به راحتی وارد این مکان ها می شوند.
این گونه املاک و ساختمان ها علاوه براین که امنیت یک محل را به خاطر وجود این افراد به خطر می اندازد اگر هر نوع حادثه و یا چنینی اتفاقی هم دراین املاک رخ دهد و فرد ویا حتی املاک مجاور دچارآسیب شود، مالکان باید بدانند که حتماً از نظر حقوقی درگیر خواهند شد و باید خسارتش را بپردازند، بنابراین باید با اخذ مجوزهای لازم اگر قرار است تخریبی صورت گیرد این کار هرچه زودتر صورت بگیرد.
با توجه به این که در فصل زمستان هستیم و احتمال دارد با بارش برف و باران، دیوارهای ساختمان های قدیمی سست شده و فرور ریزد، به همین خاطر اگر مالکان این گونه ساختمانها به هر دلیلی برنامه ای برای تخریب آنها ندارند، حتماً با اخذ مجوزهای لازم نسبت به بهسازی و ایمن سازی اقدام کرده و خصوصاً با بستن در و پنجره های این نوع اماکن نسبت به ورود افراد غریبه به داخل ان جلوگیری کنند.م6
عکس: مجتبی نی بند


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120077