انجمن مدیران ساختمان

12745
مهار به موقع آتش سوزی ساختمان اداری
تاریخ : 1398/11/17 12:0: کد خبر : 12745
یک ساختمان سه طبقه اداری در خیابان شهید رجائی عصر روز گذشته دچار آتش سوزی شد که پیش از گسترش بیشتر آن توسط نیروهای آتش نشانی تهران مهار و خاموش شد.
مهار به موقع آتش سوزی ساختمان اداری
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، درساعت ۱۵:۱۰ دقیقه روز گذشته در پی بروز آتش سوزی در یک ساختمان اداری واقع در خیابان رجایی، کارکنان این ساختمان در حالی که در داخل طبقات گرفتار شده بودند با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان چهار ایستگاه آتش نشانی شامل ایستگاه های ۱۳، ۸۲، ۹۵ و ۲۱ را به همراه گروه امداد و نجات ۲، دو دستگاه خودرو نردبان و همچنین خودروهای پشتیبانی دیگر را به محل حادثه اعزام کرد.
امیر حسین ورمزیار رییس ایستگاه ۹۵ که فرماندهی آتش نشانان اعزامی را بر عهده داشت، در مورد جزئیات این حادثه گفت: طبقه منفی یک ساختمان سه طبقه اداری به وسعت ۶۰۰ متر مربع با کاربری بخش اسناد و بایگانی، انفورماتیک، نمازخانه و... به علت نامشخصی دچار آتش سوزی شد به طوری که از تمام پنجره ها و درب های ورودی این ساختمان، دود و شعله های آتش به بیرون زبانه می کشید.
وی با اشاره به این که تعدادی از کارکنان در طبقات فوقانی این ساختمان اداری محبوس شده بودند، افزود: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی و در یک عملیات تهاجمی با استفاده از چند رشته لوله آبده از دو مسیر وارد ساختمان شده و اقدام به شعله زنی کرده و به مهار شعله های آتش که درحال گسترش به سایر قسمت ها بود، مشغول شدند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی ادامه داد: گروه های دیگر آتش نشانان نیز با تجهیزات کامل وارد ساختمان شده و به جستجوی محبوسین پرداختند و توانستند ۲۰ نفر زن و مرد از کارکنان اداری که در داخل طبقات ساختمان گرفتار شده بودند را با استفاده از خودروی نردبان و ازطریق پنجره ها به بیرون هدایت کنند.
ورمزیار در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه طبقه منفی یک این ساختمان اداری به چند بخش تقسیم شده بود و حجم مواد اشتعال زا از جمله اسناد و مدارک و همچنین لوازم الکترونیکی و ظرف های ۲۰ لیتری اسید در این بخش بسیار زیاد بود، عملیات نیروهای آتش نشانی به سختی و با تلاش بسیار همراه بود که خوشبختانه با توجه به تجربه بالا و نحوه عملیات خوب آتش نشانان، در همان دقایق اولیه شعله های آتش مهار شده و نیرو های آتش نشانی وارد فاز دوم عملیات و تخلیه دود از داخل ساختمان شدند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت، اعلام کرد: کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله پس از پایان عملیات مهار آتش وتخلیه کامل دود، برای بررسی علت وقوع این آتش سوزی در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات خود را دراین خصوص شروع کردند.م۷
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120095