انجمن مدیران ساختمان

12761
مهار آتش سوزی مغازه تولید مصنوعات چوبی در مرتضی گرد
تاریخ : 1398/11/20 10:56 کد خبر : 12761
یک مغازه تولیدی صندلی چوبی درشهرک مرتضی گرد بعد از ظهر دیروز طعمه آتش سوزی شد.
مهار آتش سوزی مغازه تولید مصنوعات چوبی در مرتضی گرد
به گزارش پایگاه خبری 125، رخداد این حادثه ساعت 15:15 دقیقه بعد از ظهر روز گذشته به سامانه 125 اطلاع رسانی شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 12، 125 به همراه خودروی حامل دستگاه تنفسی به سمت بزرگراه آزادگان(مسیر غرب به شرق)، خیابان مرتضی گرد، خیابان ولیعصر(عج) حرکت کردند.
غلامرضا قاسم پور افسر آماده منطقه چهار عملیات آتش نشانی تهران که از همان لحظات اولیه به همراه آتش نشانان در محل حادثه حاضر شده بود، دراین خصوص گفت: محل حادثه یک باب مغازه تولید صندلی و میزهای کوچک چوبی و نیز انبار این مصنوعات به مساحت 35 متر مربع بود که درطبقه همکف ساختمان سه طبقه مسکونی قرار داشت.
وی افزود: آتش سوزی زمانی اتفاق افتاد که این مغازه تعطیل و هر دودهنه آن بسته بود و شعله های آتش پس از فراگرفتن کامل این مغازه، به همراه دود ناشی از آن هرلحظه احتمال می رفت به طبقات فوقانی که واحدهای مسکونی بود، گسترش پیدا کند.
این افسر آماده آتش نشانی تهران با اعلام اینکه شعله های آتش در حال سرایت به مغازه های مجاورنیز بود، ادامه داد: نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز کارگاه، با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده از دو جهت به کانون آتش نزدیک شده و عملیات مهار شعله های سرکش آتش را آغاز کردند.
قاسم پور تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی با تلاش همه جانبه این آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند و همچنین از سرایت شعله های آتش به منازل مسکونی در طبقات فوقانی این ساختمان و همچنین مغازه های همجوار جلوگیری به عمل آوردند.
وی با اشاره به این که این حادثه مصدوم و محبوسی نداشت، تاکید کرد: علت بروز این آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده، در حال حاضر از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120118