انجمن مدیران ساختمان

12762
یک کارگاه تولیدی مبل در آتش نابود شد
تاریخ : 1398/11/20 13:41 کد خبر : 12762
آتش سوزی در انبار و کارگاه تولید مبل و تشک واقع در جاده خاوران خسارات زیادی بر جای گذاشت.
یک کارگاه تولیدی مبل در آتش نابود شد
به گزارش پایگاه خبری 125، نگهبان و کارگران مجموعه سوله های تولیدی مبل و تشک خوشخواب مقارن ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه عصر روز گذشته وقوع این حادثه را به سامانه ی ۱۲۵ اطلاع دادند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله زنگ ایستگاههای ۱۲۱، ۸۶، ۷۸ و ۶۳ را به صدا درآورد و آتش نشانان بهمراه خودروهای پشتیبانی شامل بالابر، تانکر آب و خود وی حامل دستگاه تنفسی را به محل حادثه واقع درجاده ی خاوران شرق، ابتدای خاور شهر، میدان محمود آباد، به سمت اشرف آباد روانه کرد.
رضا مجریانی معاون منطقه ی ۸ عملیات سازمان آتش نشانی تهران که فرماندهی این حادثه را نیز بر عهده داشت در این باره گفت: آتش سوزی در کارگاه تولیدی و انبار مصنوعات چوبی به حدی بود که دود غلیظ ناشی از آن توسط آتش نشانان اعزامی از فاصله ی دور و در بین مسیر دیده می شد.
وی درمورد چگونگی بروز این آتش سوزی ابراز داشت: حادثه در یک مجتمع کارگاهی شامل چند سوله ی تولید مبل و تشک خوشخواب اتفاق افتاد و طی آن یکی از کارگاه‌ها به وسعت حدود ۵۰۰ متر مربع که مملو از مواد اولیه ی ابرو اسفنچ، چوب، چسب و نمد بود به دلیل نامعلومی طعمه ی شعله های آتش شد و با توجه به شدت بالای حرارت، شعله های آتش در حال سرایت به سوله های مجاور بود.
مجریانی افزود: آتش نشانان بی درنگ پس از قطع برق این مجموعه کارگاهی و ایمن کردن آن و همچنین تقسیم شدن به سه تیم عملیاتی از سه ضلع شمال، شرق و غرب مشغول عملیات شدند و همزمان با خاموش کردن آتش برای یافتن محبوس شدگان احتمالی به جستجودر داخل انبار پرداختند.
معاون منطقه 8 عملیات در ادامه گفت: آتش سوزی به اندازه ای بود که شدت حرارت باعث فرو ریختن سقف و تخریب کامل آن شد که این اتفاق، کار آتش نشانان را برای جابجایی اجناس در زیر آوار سخت تر کرد.
وی اضافه کرد: پس از مهار و کنترل آتش و نیزجلوگیری از سرایت آن به سوله های مجاور، نیروهای آتش نشانی اجناس نیمه سوخته در داخل سوله ها را به بیرون تخلیه کردند.
مجریانی با اعلام این که دراین حادثه به هیچ یک از کارگران این مجموعه کارگاهی آسیب جانی نرسید، افزود: علت وقوع این حادثه هم اکنون از سوی کارشناس آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.م8



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120122