انجمن مدیران ساختمان

12765
انفجار گاز شهری یک نفر را سوزاند
تاریخ : 1398/11/21 11:49 کد خبر : 12765
انفجار گاز شهری در یک منزل مسکونی در خیابان دماوند موجب مصدومیت و سوختگی مرد 35 ساله ای شد.
انفجار گاز شهری یک نفر را سوزاند
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال‌ وقوع انفجار شدید دریک منزل مسکونی در خیابان دماوند، خیابان هشت متری دوم، همسایگان حدود ساعت ۰۰:۰۵ دقیقه بعداز نیمه شب گذشته با سامانه 125 تماس گرفته واز آتش نشانی درخواست کمک کردند که با هماهنگی ستادفرماندهی این سازمان بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۳۱ به محل حادثه اعزام شدند.
بنا به اظهار جلال دهقان فرمانده آتش نشانان اعزامی، محل حادثه یک ساختمان دو طبقه مسکونی قدیمی بود که در یکی ازاتاق ها در طبقه اول آن به علت نامعلومی انفجارشدید گاز شهری رخ داد.
وی با اعلام این که طبق گفته ساکنان، مرد 35 ساله ای براثر این اتفاق در یکی از اتاق ها گرفتار شده بود، افزود: براثرانفجار گاز، شیشه های در و پنجره این ساختمان شکست و یکی از درها ازجا کنده شد وهم چنین این منزل دچار آتش سوزی شده و لوازم موجود در این اتاق، شعله ور شد.
این فرمانده آتش نشانی در ادامه اظهار داشت: دراین حادثه براثر پرتاب و فروریختن قطعات و شیشه های خردشده ی این منزل به داخل کوچه، به یک دستگاه خودرو سواری پراید که در مقابل این منزل پارک بود، خساراتی وارد شد و همچنین شیشه های این وسیله نقلیه شکست.
وی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله بعداز تقسیم شدن به دوتیم، مشغول عملیات شدند و ضمن قطع برق و گاز ساختمان به ایمن سازی محل حادثه پرداختند.
دهقان تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی با تجهیز خود به دستگاه تنفسی، با استفاده از لوله‌های آبرسانی، شعله های آتش را کاملا مهار و خاموش کردند.
وی خاطرنشان کرد: مصدوم این حادثه نیز با کمک آتش نشانان به سرعت از داخل اتاق به محل امن منتقل شد و باتوجه به جراحت و سوختگی شدید، سریعا توسط عوامل اورژانس پس از انجام معاینات اولیه به بیمارستان انتقال یافت.
گفتنی است علت بروز این حادثه در حال حاضر از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م6
عکس: مجتبی نی بند


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120129