انجمن مدیران ساختمان

12768
نجات معجزه آسای کودک ۵ ساله در آتش سوزی منزل
تاریخ : 1398/11/21 16:17 کد خبر : 12768
روشن ماندن کرسی برقی باعث آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی شد که با هوشیاری کودک و تلاش آتش نشانان بخیر گذشت.
نجات معجزه آسای کودک ۵ ساله در آتش سوزی منزل
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت ۱۱:۲۶ دقیقه ظهر امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی پس از دریافت خبر آتش سوزی یک منزل مسکونی واقع در خیابان پیروزی، خیابان نیکنام، خیابان درختی بلافاصله زنگ ایستگاههای ۳ و ۱۱۷ را بصدا درآورد و آتش نشانان این ایستگاه ها به همراه گروه امداد و نجات ۲، تشک نجات، خودروی حامل دستگاه تنفسی و خودروی نردبان هیدرولیکی را عازم محل حادثه کرد.
مصطفی اسدزاده رئیس ایستگاه ۱۱۷ سازمان آتش نشانی تهران که به اتفاق نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حاضر شده بود، در این باره گفت: یک منزل مسکونی به مساحت 70 مترمربع درطبقه ی چهارم از یک ساختمان چهار طبقه ی مسکونی طعمه آتش سوزی شد.
وی درمورد چگونگی بروز این حادثه ابراز داشت: این آتش سوزی پس از خروج خانم خانه از منزل و تنها ماندن پسر بچه ی ۵ ساله ی این خانواده و براثر روشن ماندن کرسی برقی اتفاق افتاد که درابتدا قسمت پذیرایی آن کاملاً شعله ور شد.
اسدزاده افزود: پس از تماس کودک با مادر خود و اطلاع دادن این حادثه، مادر کودک بلافاصله وقوع این آتش سوزی را به آتش نشانی اطلاع داده و خود نیزبه سرعت به منزل بازگشت که همزمان با رسیدن وی به خانه، نیروهای آتش نشانی هم در محل حادثه حضور یافتند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی در خصوص مهار این آتش سوزی تصریح کرد: آتش نشانان با درنظر گرفتن عدم ورود خودروها به داخل کوچه ها، به دوتیم تقسیم شدند. گروه اول با چند دستگاه خاموش کننده با پای پیاده خود را به محل حادثه رسانده و همزمان با ورود به واحد مسکونی و خارج کردن پسربچه از منزل، با خاموش کننده ها هم به مهار ابتدایی شعله های آتش پرداختند.
وی ادامه داد: گروه دوم آتش نشانان نیزبا لوله کشی در کوچه ها و رسانده آب مورد نیاز از خودروهای آتش نشانی تا محل حادثه، همزمان با گروه اول عملیات مهار آتش را انجام داده و شعله های آتش را به طور کامل خاموش کردند.
اسدزاده با اعلام این که خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت، افزود: تحقیقات بیشتر در خصوص علت بروز این آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست انجام است.
رئیس ایستگاه آتش نشانی به شهروندان توصیه کرد که به هیچ وجه حتی برای لحظاتی کوتاه، فرزندان خود را در منزل تنها نگذارند و از منزل خارج نشوند، چرا که درصورت بروز هرگونه حادثه ای، این کودکان اولین قربانیان این حوادث هستند.م8
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120136