انجمن مدیران ساختمان

12772
مهار به موقع آتش سوزی در سوله ضایعات یک مجتمع صنعتی
تاریخ : 1398/11/24 13:32 کد خبر : 12772
یکی از سوله های یک مجتمع صنعتی که مملو از ضایعات و لوازم مستهلک بود، عصردیروز در کام آتش فرورفت ولی با تلاش آتش نشانان دو ایستگاه مهار و از سرایت آن به سوله های دیگر جلوگیری شد.
مهار به موقع آتش سوزی در سوله ضایعات یک مجتمع صنعتی
به گزارش پایگاه خبری 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 15:23 دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاههای 90، 14 به همراه خودروی ویژه حمل دستگاه تنفسی و تانکر آب 30 هزار لیتری را به شهر ری، پل سیمان، خیابان سرزعیم رهسپار کرد.
اسماعیل شریفی رئیس ایستگاه 90 آتش نشانی تهران که در محل این آتش سوزی حاضرشده بود، دراین خصوص گفت: محل حادثه یک مجتمع صنعتی به وسعت تقریبی دو هزار متر مربع بود که تعداد شش سوله با کاربری های مختلف صنعتی تولیدی وجود داشت.
وی افزود: آتش سوزی در یکی از سوله ها به وسعت 400 متر مربع که درآن مقدارزیادی لوازم مستهلک و همچنین ضایعات تولیدی ها انبار شده بود دچار آتش سوزی شد و آتش در حال سرایت به قسمتهای دیگر بود.
رئیس ایستگاه آتش نشانی تهران اعلام کرد: هنگام حضور آتش نشانان در حدود 100 مترمربع از این سوله ی 400 مترمربعی طعمه شعله های آتش شده بود که آتش نشانان به سرعت عملیات خود را آغاز کردند و پس از قطع جریان برق و گاز محل با استفاده از دستگاه های تنفسی وارد سوله شدند و به وسیله لوله های پرفشار آتش نشانی، شعله های آتش را مهار و خاموش کردند.
وی ادامه داد: گروه دیگری از آتش نشانان نیز همزمان، کارگران سوله های دیگر را به فضای باز منتقل کردند تا از بروز خسارات جانی احتمالی جلوگیری شود.
شریفی با اشاره به این که دراین حادثه به هیچ یک از کارگران آسیبی نرسید، اضافه کرد: آتش نشانان پس از تخلیه دود و لوازم سوخته شده به خارج از سوله و فضای باز، تذکرات ایمنی لازم درخصوص عدم استفاده از گازپیک نیکی(کپسول سفری) برای پخت و پز خوراک در مجاورت لوازم اشتعال زا مانند کاغذ و چوب را به کارگران گوشزد کردند.
گفتنی است علت وقوع این آتش سوزی درحال حاضر از سوی کارشناس آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.م7
عکس: فرهاد فرهادیان نژاد


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120151