انجمن مدیران ساختمان

1304
مانور مقابله با آتش سوزی در شرکت شیمی دارویی دارو پخش
تاریخ : 1397/11/30 10:1: کد خبر : 1304
مانور امداد و نجات و مقابله با آتش سوزی در شرکت شیمی دارویی دارو پخش در منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد.
مانور مقابله با آتش سوزی در شرکت شیمی دارویی دارو پخش
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانور عملیاتی صبح امروز با حضور آتش نشانان ایستگاه های 44، 45، 109، تانکر آبرسان و با شرکت آتش نشانان شرکت شیمی دارو در کیلومتر 18 بزرگراه شهید لشگری به اجرا درآمد.
ناصر نظری معاد رئیس ایستگاه 44 در تشریح این مانور گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی به صورت همزمان زنگ ایستگاه های مذکور به صدا در آمد وآتش نشانان بلافاصله به سمت محل مانور حرکت کردند.
وی افزود: آتش نشانان پس از رسیدن به محل مانور به سه گروه تقسیم شدند، گروه اول بعد از تجهیز خود به دستگاه تنفسی اقدام به قطع برق و گاز مجموعه کرده و سپس مصدومین گرفتار را به کمک آتش نشانان شرکت شیمی دارو به بیرون مجموعه منتقل کردند و گروه دوم هم به طور همزمان با کشیدن لوله های آبرسان و کف در قسمت های مختلف این مجموعه به خاموش کردن آتش فرضی و سرد کردن مواد شیمیایی قابل اشتعال پرداختند و گروه سوم نیز مشغول آبگیری از منابع روباز موجود در شرکت شیمی دارو و آبرسانی به محل آتش سوزی اقدامات لازم را انجام دادند.
رئیس ایستگاه 44 خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تعداد زیادی شرکت و کارخانه در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی نیروهای این منطقه، این گونه تمرین های عملیاتی به طور مرتب برگزار شود تا آتش نشانان علاوه بر آمادگی کامل در مقابله با حوادث دراین نوع ساختمان ها، اطلاعات خود را نیز در این مورد به روز رسانی کنند.م1
عکس: ایستگاه 104


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117584