انجمن مدیران ساختمان

1313
نجات 35 دانشجو از میان دود و آتش در ساختمان هشت طبقه
تاریخ : 1397/12/4 11:15: کد خبر : 1313
آتش سوزی در یک ساختمان دوازده طبقه آموزشی در بلوار مرزداران ظهر دیروز، آتش نشانان چند ایستگاه را به محل حادثه کشاند.
نجات 35 دانشجو از میان دود و آتش در ساختمان هشت طبقه
به گزارش پایگاه خبری 125، طی اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه های 10، 77، 112 و گروه نجات 18 به همراه خودروهای نردبان دار و تشک نجات و نیز خودروی حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 13:10 دقیقه ظهر پنجشنبه به محل حادثه در بلوار مرزداران، خیابان جانبازان راهی شدند.
محمد پناهی معاون منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی که از همان لحظات اولیه در محل حادثه حضور یافته بود، گفت: دریک ساختمان آموزشی 8 طبقه در قسمت زیر زمین با کاربری انباری آتش سوزی رخ داده و هنگام رسیدن آتش نشانان، دود غلیظی سراسر طبقات را فرا گرفته بود و از پنجره های این ساختمان دود زیادی به بیرو زبان می کشید.
وی ادامه داد: آتش نشانان به سرعت جریان برق و گاز را قطع کردند و با استفاده از لوله های آبرسانی، عملیات مهار شعله های آتش را آغاز کردند.
معاون منطقه دو عملیات آتش نشانی، تصریح کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به منظور جستجو و نجات افراد محبوس شده وارد ساختمان شدند و 35 نفر از دانشجویان را از طریق راه پله ها و نردبان به سلامت از میان دود غلیظ به بیرون از ساختمان هدایت کردند.
وی افزود: خوشبختانه در این حادثه هیچ یک از افراد حاضر در ساختمان آسیبی ندید و نیروهای عملیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن، آتش سوزی را پیش از سرایت آن به نقاط دیگر مهار و کاملا خاموش کردند.
گفتنی است؛ علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117605