انجمن مدیران ساختمان

1314
نجات بانوی جوان از میان دود و آتش در ساختمان اداری و تجاری
تاریخ : 1397/12/4 8:15:0 کد خبر : 1314
با تلاش آتش نشانان بانوی 30 ساله ای که در میان دود و آتش ناشی از یک ساختمان 5 طبقه اداری و تجاری در خیابان نوفل لوشاتو گرفتار شده بود، نجات یافت.
نجات بانوی جوان از میان دود و آتش در ساختمان اداری و تجاری
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه ساعت 11:42 دقیقه روز پنجشنبه توسط شهروندان به سامانه 125 اطلاع رسانی شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به سرعت نیروهای عملیات ایستگاه های 46 و گروه نجات 14 این سازمان را به همراه خودروهای نردبان و دستگاه تنفسی به خیابان نوفل لوشاتو، خیابان پارس اعزام کرد.
امیر هاتفی مدیر منطقه پنج عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: یک واحد تجاری و اداری به مساحت 60 متر مربع در طبقه چهارم یک ساختمان پنج طبقه 3 واحدی دچار آتش سوزی شده بود.
وی ادامه داد: دود ناشی از آتش سوزی راه پله ها را در برگرفته و خروج ساکنان از ساختمان را دچار مشکل کرده بود.
وی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، جریان اصلی برق و گاز را قطع کردند و ضمن ایمن سازی محل حادثه، به وسیله تجهیزات خاموش کننده، مشغول مهار شعله های آتش شدند.
مدیر منطقه پنج عملیات آتش نشانی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم دود ناشی از این آتش سوزی و احتمال محبوس شدن ساکنان در این واحد و واحدهای مجاور، گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی و تیم نجات پس از تجهیز خود به دستگاه های تنفسی، عملیات جستجو در این ساختمان را آغاز کردند و موفق شدند خانم 30 ساله ای را از داخل دود خارج کرده و به محیط امن انتقال دهند.
هاتفی علت وقوع این آتش سوزی را از سوی کارشناسان آتش نشانی این منطقه در دست بررسی اعلام کرد و افزود: آتش نشانان در کوتاه ترین زمان ممکن، شعله های آتش را پیش از سرایت آن به نقاط دیگر، مهار و کاملا خاموش کردند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس صدمه ی جانی نرسید.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117607