انجمن مدیران ساختمان

1322
آتش سوزی خودروهای سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی حادثه آفرید
تاریخ : 1397/12/5 12:51: کد خبر : 1322
در حادثه آتش سوزی سه دستگاه خودروی سواری و دو دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ ساختمان مسکونی در شهرک کیانشهر، 7 نفر مصدوم شدند.
آتش سوزی خودروهای سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی حادثه آفرید
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در پی تماس های متعدد ساکنین و همسایگان ساختمان مسکونی با سامانه ی ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۲۳:۵۰ شب گذشته زنگ ایستگاه ۲۱ را به صدا درآورد و آتش نشانان را با توجه به اطلاعات دریافتی از تماس ها به همراه تشک و تیم نجات ۲ و نردبان هیدرولیکی عازم شهرک کیانشهر، خیابان سیامک، بن بست دهم کرد.
مصطفی اسدزاده افسر آماده ی منطقه ی ۸ عملیات در این باره گفت: در هنگام رسیدن به محل حادثه معلوم شد بروز آتش سوزی در یک دستگاه خودروی سواری پراید و سرایت شعله های آن به دو دستگاه خودروی و دو دستگاه موتورسیکلت دیگر، دود غلیظی به راه انداخته بود.
وی افزود: بر اثر این حادثه راه خروج از راه پله ها مسدود شده بود که آتش نشانان با توجه به گرفتار شدن ساکنین در واحدهای مسکونی، بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان به چند گروه تقسیم و همزمان با کشیدن لوله ی آبدهی برای خاموش کردن آتش وارد محل شدند.
افسر آماده منطقه 8 عملیات تصریح کرد: نیروهای عملیات پس از شعله زنی و سرایت آتش به دیگر خودروهای پارک شده، با استفاده از نردبان دستی توانستند ۱۲ نفر را از پنجره ی رو به کوچه ی طبقه ی اول از واحد، خارج و بقیه افراد نیز پس از ایمن سازی راه پله ها از ساختمان خارج شدند.
وی با اشاره به جلوگیری از سرایت و گسترش بیشتر شعله های آتش افزود: نیروهای عملیات با استفاده از فن بنزینی به تخلیه ی دود از داخل ساختمان پرداختند.
اسدزاده خاطرنشان کرد: در این آتش سوزی ۵ زن و ۲ مرد دچار دود گرفتگی شده بودند که بلافاصله پس از حضور عوامل اورژانس برای مداوا تحویل تیم پزشکی شدند و نیروهای عملیات پس از ایمن سازی محل حادثه و تحویل به عوامل انتظامی و ارائه تذکرات لازم ایمنی به ساکنان، عملیات خود را پایان دادند.
علت این حادثه را کارشناس منطقه در دستور کار خود قرار داد.م8
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117621