انجمن مدیران ساختمان

1325
ضرورت توجه جدی به مسائل ایمنی در ساخت و ساز و توسعه جوامع
تاریخ : 1397/12/5 16:54: کد خبر : 1325
محمود قدیری معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت ایمنی و آتش نشانی بر ضرورت توجه دقیق و جدی شهروندان ومسئولین به مسائل ایمنی درساخت و سازها و هر گونه توسعه در جوامع تاکید کرد.
ضرورت توجه جدی به مسائل ایمنی در ساخت و ساز و توسعه جوامع
به گزارش پایگاه خبری 125، وی با اعلام این که آتش یک موضوع بسیار پیچیده بوده و رفتارش نیز خیلی سخت قابل پیش بینی است، اضافه کرد: اگر در خصوص ایمنی و پیشگیری برنامه ریزی نکنیم، با توجه به ورود موادهای مختلف اشتعالزا به زندگی ومحیط کار مردم، قطعا با فجایع اسفناکی روبرو خواهیم شد.
قدیری ابراز داشت: متاسفانه در کشور، کمتر به مهندسی ایمنی نگاه شده و علاوه براینکه به به موضوع ایمنی به طور اساسی و بنیادی توجه نشده، استاندارد ها را نیز بدرستی اجرا نمی شود و این موارد سبب می شود همواره خسارات هنگفتی به جامعه وارد شود.
معاون پیشگیری آتش نشانی با اشاره به همکاری متقابلی که طی سال های اخیر بین دو سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی برقرار شده است، خاطرنشان کرد: ما درسازمان آتش نشانی تهران برای کمک به شهرداری تهران ؛دوره ی مهندسی گذاشته ایم که علاوه براین که این امرموجب تقویت سازمان آتش نشانی می شود، توانسته ایم تیم های تخصصی را نیز جذب کنیم.
وی با اعلام این که ما از مهندسان می خواهیم که مسئله ی ایمنی را درساخت و سازها جدی بگیرند، افزود: تاکنون سازمان نظام مهندسی به سازمان آتش نشانی کمک زیادی کرده است که به طور قطع همکاری های دو طرف می تواند درجهت ایمنی ساختمانها و در نهایت ایمنی شهر تاثیر زیادی بگذارد.
مهندس علی اکبر نبی ئی دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران نیز طی سخنانی دراین مراسم، آتش نشانان را انسان هایی فداکار و ایثارگر خواند و گفت: حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو ثابت کرد که آتش نشانان شهید شدند و مردم نیز عنوان شهید را به آتش نشانان دادند به دلیل این که به معنای واقعی ایثار را معنا کردند.
وی با اشاره به این که ما در قبال مسئولیت پذیری و ایثارگری آتش نشانان چکار کرده ایم؟، افزود: سازمان نظام مهندسی وظیفه ی خود می داند که با دقت و جدیت، ایمن سازی ساختمان ها را انجام دهد که دراین خصوص هم کوچک ترین اهمال کاری را نیز نخواهد پذیرفت.
مهندس نبی ئی یادآور شد: ما در طول دو سال گذشته همکاری خوبی با سازمان آتش نشانی داشتیم و در طی این مدت دوهزار نفر از مهندسین سازمان نظام مهندسی با کمک سازمان آتش نشانی در خصوص ایمنی و آتش نشانی آموزش داده اند.
دبیرسازمان نظام مهندسی استان تهران استاندارد سازی مصالح را از جمله نکات مهم در امر ایمن سازی ساختمان ذکر کرد و اضافه کرد: لازم است که شهرداری و سازمان های نظام مهندسی و آتش نشانی دراین خصوص ورود کنند تا هرچه زودتر نسبت به استاندارد کردن تولیدات تمامی مصالح های بکار رفته در ساختمان ها اقدام عاجل صورت گیرد.
وی درادامه با اعلام این که حدود 243 ساختمان بلند مرتبه مانند پلاسکو در تهران وجود دارد، خاطرنشان کرد که سازمان نظام مهندسی آمادگی این را دارد که با ارگان های ذیربط در مورد این حوزه(استاندارد سازی مصالح) پیش قدم باشد.



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117625