انجمن مدیران ساختمان

1326
فرهنگ سازی و آموزش ایمنی، در اولویت برنامه های مدیریت شهری است
تاریخ : 1397/12/6 11:17: کد خبر : 1326
معاون شهرداری پایتخت گفت: برگزاری همایش آتش نشانی و ایمنی شهری در راستای فعالیت های مدیریت شهری در موضوع فرهنگ سازی و آموزش برگزار شد و استقبال داخلی و خارجی از آن نشان دهنده اهمیت موضوع برای مخاطبین حوزه ایمنی است.
فرهنگ سازی و آموزش ایمنی، در اولویت برنامه های مدیریت شهری است
مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با پایگاه خبری 125 با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه فرهنگسازی و آموزش ایمنی، نگاه مدیریت شهری به این حوزه را مهمترین اولویت در بخش ارتقای سطح ایمنی پایتخت عنوان کرد. وی گفت: «در سال های گذشته با حمایت های صورت گرفته در ردیف کشورهای صاحب نام در زمینه امکانات سخت افزاری قرار گرفتیم که نشان دهنده عزم مدیریت شهری برای ارتقای سطح کیفی ایمنی جامعه بود.در مرحله دوم توجه به حوزه فرهنگ سازی و آموزش به عنوان مهمترین اولویت مدنظر قرار گرفت. برگزاری همایش آتش نشانی و ایمنی شهری یکی از برنامه هایی است که می تواند در این مسیر، تاثیرگذار باشد.»
وی از امضای تفاهمنامه با سازمان نظام مهندسی به عنوان نمونه ای دیگر از تعامل و مشارکت برای ارتقای سطح ایمنی نام برد و گفت:« در دو سال گذشته، کمیسیون های خدمات شهری و محیط زیست و صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران به دفعات در این موضوع ورود کردند که باعث شد تا با توان بیشتری، برنامه ریزی عملیاتی در موضوع فرهنگ سازی را دنبال کنیم.»
معاون شهردار تهران افزود: «مستندات نشان می دهد که سطح رضایت عمومی از فعالیت های ایمنی در تهران در حد ایده آل است و کیفیت پاسخ دهی به نیازهای مردم طی یکی دو سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. در همین همایش ایمنی و آتش نشانی، حضور مخاطبان از سراسر کشور نشان دهنده اهمیت موضوع به صورت همگانی است. البته در این خصوص فعالیت هایی نظیر ارتباط با صدا و سیما، بازدیدهای کارشناسی از منازل و ساختمان ها و طرح 999 نیز توانسته است تا حد بسیاری روند تعاملی با شهروندان را افزایش دهد.»
یزدانی همچنین با اشاره به توسعه کمی و تجهیزاتی آتش نشانی پایتخت گفت: «با حمایت شورای اسلامی شهر تهران و مصوبه امکان خرید تجهیزات از حساب مستقل، در این خصوص هم مشکلی نخواهیم داشت و تجهیزات مناسبی را برای آتش نشانی در اختیار داریم.»
عکس: روابط عمومی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117629