انجمن مدیران ساختمان

1333
شکستگی علمک گاز بر اثر ریزش ساختمان قدیمی
تاریخ : 1397/12/7 13:38: کد خبر : 1333
ریزش قسمتی از ساختمان مسکونی قدیمی در خیابان پامنار، موجب شکسته شدن علمک و نشت شدید گاز شد.
شکستگی علمک گاز بر اثر ریزش ساختمان قدیمی
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال درخواست کمک شهروندان ازسامانه 125 آتش نشانی تهران و اعلام وقوع حادثه آوار ساختمانی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 1 به همراه گروه امداد و نجات 1 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 7:55 صبح روز گذشته به خیابان پامنار، کوچه حق پرست رهسپار شدند.
سید مصطفی جعفری افسر آماده منطقه پنج عملیات آتش نشانی، در باره این حادثه گفت: در یک ساختمان مسکونی دو طبقه قدیمی ساز به دلایل فرسودگی ساختمان و بارندگی شب گذشته، ناگهان قسمتی از دیوارها و سقف طبقه دوم ریزش کرد که باعث شکستگی علمک گاز و انتشار گاز درمحیط شد.
وی افزود: دراین حادثه براثر پرتاب نخاله های ساختمانی، به یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 که در نزدیکی این ساختمان قدیمی متوقف شده بود، خسارت جزئی وارد شد.
جعفری تصریح کرد: با توجه به اظهار شاهدان در خصوص نبود افراد در زیر آوار این ساختمان، نیروهای آتش نشانی ضمن بازدید اولیه در محل آوار، برای جلوگیری از خروج جریان گاز از محل شکستگی علمک گاز مشغول عملیات شدند.
این افسر آماده آتش نشانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان با جلوگیری از ادامه نشت گاز، از وقوع انفجار احتمالی گاز جلوگیری کرده و همچنین ایمن سازی کامل محل حادثه را انجام دادند.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117638