انجمن مدیران ساختمان

13352
آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان دماوند
تاریخ : 1398/11/27 16:1: کد خبر : 13352
آتش سوزی یک منزل مسکونی در خیابان دماوند با حضور بموقع آتش نشانان مهار و از سرایت آن به واحد های مجاور جلوگیری شد.
آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان دماوند
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال‌ تماس همسایگان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این آتش سوزی، ستاد فرماندهی این سازمان بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های ۱۹ و ۶۰ و همچنین گروه امداد ونجات ۱۱به همراه کامیونت خاورحامل دستگاه تنفسی، نردبان هیدرولیکی، خودروی حامل تشک نجات را ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه روز گذشته به محل حادثه در خیابان دماوند، خیابان ۱۰۶ اعزام کرد.
قریب رضا دارابی افسرآماده منطقه شش عملیات آتش نشانی تهران که در محل آتش سوزی حضور یافته بود، در این باره گفت: هنگامی که به محل حادثه رسیدیم مشاهده شد یک منزل مسکونی در طبقه اول ساختمان مسکونی ۵ طبقه دارای ۱۵ واحد مسکونی به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شده است و آتش در حال سرایت به واحدهای مجاور است به طوری که راه پله ها مملو از شعله و حرارت بود.
وی با اعلام این که شعله های آتش از پنجره ها به بیرون زبانه می کشید، افزود: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و ضمن قطع برق و گاز ساختمان به ایمن سازی محل حادثه پرداختند و تیم نجات هم برای جستجوی محبوسین احتمالی، تمامی این ساختمان را مورد بررسی قرار دادند.
دارابی تصریح کرد: نیروهای عملیات با تجهیز خود به دستگاه تنفسی، با استفاده از لوله‌های آبرسانی، از دو جهت، یکی از طریق راه پله و دیگری به کمک نردبان دستی، به مقابله با آتش پرداخته و شعله های آتش را کاملا مهار و خاموش کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این منزل یک مرد ۳۷ ساله سکونت داشت که قبل از رسیدن امدادگران آتش نشانی از منزل خارج شده بود که درحین خروج دچار دودزدگی شد که وی با حضور عوامل اورژانس مورد معاینه قرار گرفت که مشکل خاصی نداشت.
گفتنی است علت بروز این آتش سوزی درحال حاضر از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م6
عکس: مجتبی نی بند


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120165