انجمن مدیران ساختمان

13362
نجات دو کارگر از اعماق چاه
تاریخ : 1398/11/30 15:46 کد خبر : 13362
بی توجهی به اصول ایمنی هنگام کار، محبوس شدن ۲ کارگر تبعه کشور افغانستان را درون چاه یک ساختمان در حال ساخت رقم زد.
نجات دو کارگر از اعماق چاه
به گزارش پایگاه خبری125، ساعت ۱۰:۳۰ امروز با اطلاع رسانی مدفون شدن دو کارگر در چاه یک ساختمان نیمه کاره در شهرک راه آهن، بلوار گلها، خیابان یاس ۳ به سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران ۳ ایستگاه از منطقه یک عملیات را به محل حادثه اعزام کرد.
محمد دیبا مدیر منطقه یک عملیات در این باره اظهار داشت: محل حادثه یک ساختمان ۴ طبقه در حال ساخت بود که در قسمت حیاط آن، ساختمان ۲ طبقه دیگری در حال ساخت بود و کارگران در قسمت حیاط در عمق ۲۰ متری در حال حفر یک حلقه چاه بودند که به یکباره اسکلت ساختمان ۲ طبقه تخریب شده و روی دهانه چاه را بسته بود.
وی افزود: در این عملیات آتش نشانان با استفاده از طناب خود را به بالای دهانه چاه رساندند و با احتیاط دهانه چاه را باز کردند و پس از یک تلاش نفسگیری موفق شدند دو کارگر محبوس در چاه را که تابعیت افغانستانی داشتنداز داخل چاه خارج کنند و آنان را تحویل عوامل اورژانس دادند.
مدیر منطقه یک عملیات خاطر نشان کرد: در این حادثه که بر اثر بی توجهی به اصول ایمنی رخ داده است خوشبختانه حال جسمی دو کارگر در وضعیت وخیمی اعلام نشد و آتش نشانان موفق شدند ساعت ۱۴ پایان عملیات را اعلام کنند.
گفتنی است مهندس واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی نیز با توجه به حساسیت حادثه در محل حضور داشت.م1
عکس: امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120207