انجمن مدیران ساختمان

13364
نجات سه شهروند از میان دود و آتش
تاریخ : 1398/12/3 11:34: کد خبر : 13364
با تلاش و حضور به موقع آتش نشانان، سه شهروند از میان دود و آتش ساختمان مسکونی در افسریه نجات یافتند.
نجات سه شهروند از میان دود و آتش
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساکنین یک ساختمان سه طبقه ی مسکونی زمانی که متوجه ی شعله های آتش در واحد طبقه ی دوم شدند بی درنگ با سامانه ی ۱۲۵ تماس گرفتند و این حادثه را اطلاع رسانی کردند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیز ساعت ۱۰:۱۵ صبح روز گذشته با توجه به ازدیاد تماس های دریافتی زنگ ایستگاه های ۳۷ و ۱۵ را به صدا درآورد و آتش نشانان با توجه به اظهار اطلاع دهندگان مبنی بر وجود سه محبوس شده به همراه تیم نجات ۲، بالابر هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی عازم خیابان بیست و نهم، بین ۱۵متری سوم و چهارم افسریه شدند.
حمید صفا فرمانده ی آتش نشانان حاضر در محل در این باره گفت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد طبقه ی دوم یک ساختمان سه طبقه ی ۹۰ متری به دلیل نامعلوم دچار آتش سوزی شده و به طور کامل شعله ور بود که بنا به اظهار ساکنین، ۳ نفر داخل طبقه ی سوم محبوس شده بودند. آتش نشانان پس از قطع برق و گاز محل حادثه و کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی با اولویت نجات محبوسین وارد ساختمان شدند و همزمان با جلوگیری از پیشرفت شعله به اطراف، خود را به طبقه ی سوم رساندند.
وی افزود:آتش نشانان با استفاده از دستگاه تنفسی موفق به خارج کردن هر سه محبوس از داخل طبقه ی سوم به بیرون از آن شدند که با معاینات اولیه ی اورژانس خوشبختانه حال همه ی آنها مساعد اعلام شد. پس از کنترل و مهار شعله های آتش، خاموش کردن آن، خنک کردن واحد و ایمن سازی محل حادثه و تحویل به مالک، آتش نشانان با هماهنگی ستاد فرماندهی به ماموریت خود پایان دادند.
علت این حادثه توسط کارشناس منطقه در دست بررسی است.م۸
عکس: ابوالفضل عسگری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120219