انجمن مدیران ساختمان

13373
نجات کارگرجوان از عمق 25 متری چاه
تاریخ : 1398/12/6 9:25:0 کد خبر : 13373
گاهی اوقات افراد در موقعیت های خطرناکی قرار میگیرند که حتی زنده ماندن در این شرایط برای خودشان نیز غیر قابل باور است.
نجات کارگرجوان از عمق 25 متری چاه
بیشتر شاهدانی که این حوادث را از نزدیک مشاهده می کنند؛ زنده ماندن این افراد را چیزی شبیه به معجزه می دانند، آنان حتی شاهد بوده اند که همراهانشان چگونه در برابر دیدگانشان جان خود را از دست داده و خودشان تنها بازمانده این حوادث تلخ بوده اند، حوادثی که آنقدر مرگ بار بوده که باعث شده تا نام این افراد به عنوان کسانی که باید می مردند ولی زنده ماندند، در خاطره ها بماند. این گونه اتفاقات بارها و بارها رخ داده و آتش نشانان با تلاش و فداکاری توانسته اند جان بسیاری از این حادثه دیدگان را از مرگ حتمی نجات دهند. درادامه ی این مطلب، یکی از این حوادث که اخیراً در پایگاه خبری 125 آتش نشانی تهران درج شده است، اشاره می شود:

ماجرای کارگر جوانی که به عمق 25 متری چاه سقوط کرد
مرد 20 ساله ای که در یک ساختمان در حال احداث مشغول به کا ر بود، سحرگاه به هنگام سرکشی از قسمت های مختلف این ساختمان به طور ناگهانی به داخل چاهی به عمق 25 متر سقوط کرد.
این مرد جوان که نگهبان ساختمان نیز بود، بنا به مسئولیتی که داشت در ساعت 5.30 صبح ودرحالی که هنوز هوا تاریک بود، برای سرکشی به نقاط مختلف ساختمان رفت، غافل از اینکه حادثه ای وحشتناک در کمین اش نشسته بود.
در محوطه این ساختمان چاهی به عمق 25 متر حفر شده بود و بدون هیچ علامت و یا قرار داد درپوش مناسب بر روی دهانه چاه، رها شده بود. این جوان در تاریکی شب هم چنان در حال سرکشی بود که ناگهان زیر پایش خالی شد و دردرون تاریکی به پایین فروافتاد. او که نمی دانست چه اتفاقی افتاده، درحالی که چشمانش جایی را نمی دید پس از ده ها مترسقوط و چندین بار برخورد شدید با دیواره چاه، بالاخره در کف چاه افتاد واز چند ناحیه بدن دچار شکستگی و آسیب شده و در اعماق چاه بدام افتاد.
این شخص تا لحظاتی پیش از حادثه، اصلآ چنین تصوری نمیکرد و حالا در بدترین شرایط ممکن گیر افتاده وقادر به هیچ کاری نیز نبود و تنها امیدش این بود که کسی درلحظه سقوط اورا دیده باشد و به کمک اش بیاید.
از اقبال خوب این کارگرجوان، همکارش متوجه این حادثه شده و بلافاصله به سازمان آتش نشانی اطلاع داده بود که متعاقبا اکیپی از آتش نشانان ازنزدیکترین ایستگاه که ایستگاه شماره 18 بود، به محل حادثه آمده و به یاری این فرد شتافتند.
این تیم تخصصی نجات آتش نشانی ابتدا بر روی دهانه چاه یک کارگاه نجات برپا کرده و سپس یکی از نجاتگران را با تجهیزات کامل به عمق چاه فرستادند که وی نیز با توجه به مصدومیت شدید این کارگر، بناچار او را با تجهیزات مورد لزوم و با رعایت کامل ایمنی از عمق 25 متری چاه خارج کرده و از مرگ حتمی نجات دادند.
این کارگربه دلیل شکستگی چند نقطه از بدن و همچنین جراحات شدید سریعا به وسیله آمبولانس اورژانس به بیمارستان نتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120257