انجمن مدیران ساختمان

13564
آتش سوزی دو فروشگاه در بازار بزرگ تهران
تاریخ : 1398/12/13 12:31 کد خبر : 13564
آتش سوزی همزمان فروشگاه های خشکبار و چسب در بازار تهران خسارت مالی هنگفتی بر جای گذاشت.
آتش سوزی دو فروشگاه در بازار بزرگ تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، رخداد این حادثه ساعت 2:30 دقیقه بامداد امروز به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 1، 3، 4 و تیم نجات یک به همراه خودروی دستگاه تنفسی، تانکرآب و خودرو بالابر به محل حادثه واقع در خیابان پانزده خرداد، حد فاصل خیابان ناصرخسرو و خیابان پامنار حرکت کردند.
علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه با یک طبقه منفی(زیرزمین) بود که چند باب مغازه به طورکامل طعمه آتش سوزی شد و همچنین شعله های آتش در حال سرایت به دیگر قسمت های این سرا بود.
وی با اعلام اینکه آتش در حال سرایت به فروشگاه ها و مغازه های مجاور نیز بود، تصریح کرد: آتش نشانان بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز با بکارگیری دستگاه های تنفسی و تجهیزات خاموش کننده و با استفاده از نردبان های دستی از دو جهت، یکی از طریق راه پله و دیگری از طرف ساختمان های مجاور به کانون آتش نزدیک شدند و با چهار رشته لوله آبده، شعله های سرکش آتش را خاموش کردند.
وی افزود: آتش نشانان با تلاش همه جانبه خود موفق شدند آتش سوزی گسترده را از طریق پشت بام و نیز از داخل سرا مهار و به طور کامل خاموش کرده و از سرایت آن به قسمت های همجوار جلوگیری کنند.
جبارزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه این آتش سوزی آسیب جانی در بر نداشت و ساختمان به دلیل ریزش از قسمت بالکن های فروشگاه های طبقه دوم و همچنین نورگیر سرا توسط آتش نشانی نا ایمن شناخته شد و به وسیله نوارهای خطر، ایمن سازی اولیه صورت گرفت.
وی در مورد دلایل بروزاین آتش سوزی گفت:علت وقوع این آتش سوزی و نیز برآورد دقیق خسارات وارده هم اکنون توسط تیم کارشناسان منطقه 5 آتش نشانی تهران در حال بررسی است.م5
عکس: مرتضی موحدی نیا


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120293