انجمن مدیران ساختمان

13582
آتش سوزی واحد مسکونی خسارت مالی بر جای گذاشت
تاریخ : 1398/12/22 10:48 کد خبر : 13582
آتش سوزی واحد مسکونی در یک ساختمان 10 طبقه در حوالی دریاچه خلیج فارس(چیتگر) با حضور به موقع آتش نشانان مهار و کاملا خاموش شد.
آتش سوزی واحد مسکونی خسارت مالی بر جای گذاشت
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، همزمان با مشاهده ی شعله های آتش از سوی شهروندان و تماس تلفنی با سامانه ی ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت 02:25 بامداد امروز زنگ ایستگاه های 114 و 68 را به صدا درآورد و نیروهای عملیاتی این ایستگاه ها را به محل حادثه واقع در ضلع غربی دریاچه چیتگر، بلوار جوزانی اعزام کرد.
رضا وفائی معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران که در محل وقوع حادثه حضور یافته بود، دراین مورد ابراز داشت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، دود و آتش زیادی از طبقه اول یک ساختمان ده طبقه خارج می شد و شعله های آتش در حال سرایت به طبقات فوقانی بود.
وی افزود: آتش نشانان پس از تجهیز کردن خود به دستگاه تنفسی و قطع برق و بستن شیر اصلی گاز این ساختمان، با باز کردن درب این واحد مسکونی به کانون آتش نزدیک شده و به سرعت با بکارگیری یک رشته لوله آبدهی در مدت زمان کوتاهی، این آتش سوزی را خاموش کردند و همچنین از سرایت آن به طبقات فوقانی جلوگیری به عمل آوردند.
وفائی با اشاره به این که هیچ یک از ساکنان ساختمان در این حادثه آسیب جانی ندید، تصریح کرد: پس از مهار آتش، نیروهای آتش نشانی با فن فشار مثبت قوی(دمنده هوا)، دودهای جمع شده در داخل این واحد مسکونی را به بیرون تخلیه کردند.
کارشناسان آتش نشانی هم اکنون در حال بررسی علت بروز این آتش سوزی هستند.م1