انجمن مدیران ساختمان

13594
فروشگاه زنجیره ای بر اثر گوبرداری غیر اصولی فرو ریخت
تاریخ : 1398/12/27 13:24 کد خبر : 13594
رعایت نکردن موازین ایمنی به هنگام گودبرداری در زمین محل احداث بنای جدید در خیابان استاد حسن بنا باعث شد یک فروشگاه زنجیره ای دو طبقه در مجاورآن فرو ریزد.
فروشگاه زنجیره ای بر اثر گوبرداری غیر اصولی فرو ریخت
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، مقارن ظهرروز گذشته در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر وقوع حادثه آوار در خیابان مجیدیه جنوبی، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله و همزمان آتش نشانان ایستگاه ۱۰۱ و گروه امداد و نجات ۱۲ را ساعت ۱۳:۰۶ به بزرگراه رسالت، خیابان استاد حسن بنا جنوبی اعزام کرد.
یدالله مددی معاون منطقه ۶ عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، در مورد چگونگی وقوع این حادثه گفت: عملیات گودبرداری در قطعه زمینی به وسعت 300 مترمربع برای احداث ساختمان جدید انجام و به عمق 8 متر نیز خاک برداری شده بود که به یکباره قسمت هایی از یک فروشگاه دوطبقه زنجیره ای مواد غذایی و لوازم خانگی ریزش کرد.
وی در ادامه افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از حضور در محل حادثه ضمن قطع برق و گاز ساختمان فروشگاه، اقدام به کشیدن نوارهشداردر اطراف محل آوار کرده و همچنین علاوه برتخلیه افراد از صحنه حادثه، تمامی کارکنان فروشگاه و افراد حاضر در فروشگاه را به بیرون هدایت کردند.
مددی خاطرنشان کرد: در زمان حضور آتش نشانان و انجام ایمن سازی های لازم، آوار ثانویه ای بوقوع پیوست و بخش زیادی از ساختمان فروشگاه تخریب شد ولی خوشبختانه به خاطر نبود افراد در ساختمان در زمان ریزش آوار، این حادثه محبوس شده ویا مصدومی نداشت.
معاون منطقه ۶ عملیات از سازندگان وپیمانکاران ساختمانی درخواست کرد که در تمام مراحل ساخت و ساز ضمن اجرای دقیق نظرات مهندسان ناظر و توجه جدی به تذکرات مسئولین ایمنی، حتما در پیش، حین و بعداز گودبرداری نکات ایمنی را به طور دقیق رعایت کنند تا شاهد این گونه حوادث که گاه با مصدومیت و حتی فوت افراد همراه است، نباشیم.م6



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120385