انجمن مدیران ساختمان

13599
مهار به موقع آتش سوزی دوخودرو درپارکینگ ساختمان مسکونی
تاریخ : 1398/12/26 12:50 کد خبر : 13599
آتش سوزی دو خودرو سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی با تلاش به موقع آتش نشانان خاموش شد و همچنین 10 نفر از سکنه آن نجات یافت.
مهار به موقع آتش سوزی دوخودرو درپارکینگ ساختمان مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی بروز آتش سوزی در پارکینگ یک ساختمان مسکونی و تماس ساکنان با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 70، 28 و گروه امداد ونجات 5 این سازمان به همراه تشک نجات و نردبان را ساعت 17:16 روز گذشته به خیابان قزوین، خیابان لقمان حکیم اعزام کرد.
بنا به اظهار داود قلی زاده معاون منطقه چهار عملیات سازمان آتش نشانی در این خصوص گفت: دو دستگاه خودروی سواری 206 و پراید در پاركینگ یك ساختمان مسکونی 4 طبقه متوقف شده بودند که به علت نامشخصی از قسمت موتور و اتاقک آن دچار آتش سوزی شدند.
وی که درمحل حادثه برعملیات نیروهای آتش نشانی نظارت مستقیم داشت، افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و با بستن دستگاه های تنفسی وارد پارکینگ شده و عملیات مهار آتش سوزی را با تجهیزات خاموش کننده آغاز کردند.
قلی زاده خاطرنشان کرد:با توجه به دود زیادی که در ساختمان منتشر شده بود، همزمان گروه دیگری از نیروهای نجات آتش نشانی به جستجو در طبقات ساختمان مسکونی پرداختند که خوشبختانه 10نفر از ساکنان شامل چهار مرد، چهار زن و دو کودک را که در میان دود گرفتار شده بودند، نجات داده و همه آنان را سالم به پایین ساختمان و محل امن منتقل کردند.
وی تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت این آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند و همچنین از سرایت شعله های آتش و ایجاد خسارت بیشتر جلوگیری به عمل آوردند.
شایان ذکر است که علت وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.م4


عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120371