انجمن مدیران ساختمان

13615
مهار آتش سوزی خودروی سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی
تاریخ : 1398/11/6 11:13: کد خبر : 13615
یک دستگاه خودرو سواری که در داخل پارکینگ یک ساختمان مسکونی در حکیمیه تهران طعمه آتش سوزی شده بود با حضور به موقع آتش نشانان شعله های آتش این خودرو مهار و خاموش شد.
مهار آتش سوزی خودروی سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه ساعت 18 بعد از ظهر روز گذشته توسط ساکنان ساختمان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 56 به محل حادثه واقع در حکیمیه، خیابان یاسمن چهارم اعزام شدند.
به گفته کامبیز جنتی فرمانده آتش نشانان اعزامی؛ یک دستگاه خودرو سواری سمند که در داخل پارکینگ ساختمان مسکونی متوقف بود، به طور ناگهانی دچار آتش سوزی شد.
وی افزود: هنگامی که به داخل پارکینگ مسکونی رفتیم دود زیادی تمام فضای پارکینگ را فرا گرفته و به داخل طبقات ساختمان و واحدهای مسکونی نیز نفوذ کرده بود.
این فرمانده آتش نشانی با اعلام این که هنگام بروز این آتش سوزی این پارکینگ مملو از خودرو بود، در مورد چگونگی مهار آتش تصریح کرد: آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه های تنفسی درمیان دود غلیظ وارد پارکینگ شدند و به سرعت با استفاده از لوله های آبرسان به مقابله با آتش سوزی خودرو پرداختند و با مهارسریع آتش از گسترش آن به خودروهای اطراف جلوگیری به عمل آوردند.
جنتی ادامه داد: گروه دیگری از آتش نشانان همزمان به جستجوی افراد گرفتار در طبقات پرداختند که خوشبختانه تمامی ساکنان در لحظات اولیه از ساختمان خارج شده بودند.
وی با اشاره به این که دراین حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید، خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه، دودهای انتشار یافته در داخل ساختمان را به وسیله فن های فشار قوی به بیرون از ساختمان و فضای آزاد تخلیه کردند.
گفتنی است علت بروز این حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه درحال بررسی است.م3
عکس: مرتضی موحدی نیا


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120015